Ogolna 4 października 2018

Nowe standardy ochrony praw konsumenta w Zjednoczonym Królestwie

autor: JD
Komisji ds. Hazardu w Wielkiej Brytanii (UKGC) opublikowała nowe standardy dotyczące procesów składania skarg w branży gier hazardowych.

Komisja opublikowała w tym tygodniu nowe standardy, które wejdą w życie 31 października, i które mają na celu poprawę sposobu rozpatrywania skarg przez alternatywnych dostawców rozstrzygania sporów (ADR) w branży. Po 31 października komisja rozpocznie ocenę ADR w odniesieniu do nowych standardów.

Nowe standardy i wytyczne określają, w jaki sposób należy rozpatrywać skargi konsumentów i jasno określają wytyczne Komisji dotyczące rodzajów skarg konsumentów, zasady uwzględniania odszkodowań, standardy podejmowanych decyzji.

Ponadto, Stowarzyszenie Rzeczników Praw Obywatelskich (OA) wprowadza sześć zasad dobrego zarządzania, których stowarzyszenie oczekuje od usługodawców, niezależnie od tego, czy są członkami OA. Zasady mają pomóc w przypadku konfliktów interesów, sytuacji nielegalnego przepływu informacji paufnych wśród dostawców usług, czy rozpatrywaniu skarb konsumentów.

– Opublikowane dziś standardy mają na celu uproszczenie istniejących procesów składania skarg i zapewnienie, że skargi konsumentów są rozpatrywane w sposób uczciwy, terminowy, przejrzysty i skuteczny. Ulepszone standardy pomogą również w budowaniu zaufania konsumentów do branży. Standardy wejdą w życie z dniem 31 października, wraz z kolejnymi zmianami zapewniającymi silniejszą ochronę konsumentom i zapewniającymi ich sprawiedliwe traktowanie – Ian Angus, dyrektor programowy ds. ochrony i wsparcia konsumentów.

Dodaj komentarz