Ogolna 21 listopada 2019

BETFAN wprowadza w Polsce gry wirtualne

autor: Maciej Akimow

BETFAN, nowy legalny polski bukmacher, nawiązał współpracę z jednym z liderów technologicznych w branży gier hazardowych. W ramach wieloletniej umowy BETFAN, jako pierwszy operator w Polsce, wprowadza na rynek ofertę tej firmy na Virtual Sports, czyli ultrarealistyczne gry wirtualne w najważniejszych dyscyplinach sportu. Oferta będzie zawierać takie gry jak: piłka nożna, koszykówka, tenis, wyścigi chartów, wyścigi konne, żużel i kolarstwo torowe. Nowy produkt to odpowiedź na rosnącą popularność sportów wirtualnych w Polsce. Według szacunków nowego dostawcy dla BETFAN, obecnie stanowią one 20-25 proc. zakładów sportowych w kraju.

To unikatowy na polskim rynku produkt pod względem światowej jakości animacji. Virtual Sports w BETFAN już teraz zapewnia graczom szeroki wybór gier wirtualnych, umożliwiając obstawianie ulubionego sportu 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Wspólnie planujemy rozwijać ten produkt w Polsce i sukcesywnie wprowadzać nowinki i modyfikacje. Obecnie w naszym kraju jest ponad 12 milionów aktywnych graczy różnych typów gier online’owych. Zamierzamy wykorzystać ogromny potencjał, jaki stwarza ten rynek. Stawiając na nowoczesne rozwiązania chcemy zająć na nim odpowiednią pozycję i dostarczać naszym klientom jeszcze ciekawszą ofertę zakładów – mówi Piotr Sienkiewicz, prezes zarządu BETFAN.

Virtual Sports to unikalne i ultrarealistyczne symulacje sportowych gier wirtualnych w 3D. Opracowane zostały w najnowocześniejszej technologii, na bazie najlepszych na świecie animacji wykorzystujących technikę przechwytywania ruchu, tzw. motion capture, dzięki czemu zapewniają wysoce realistyczne wrażenia z gry. By dodatkowo wzbogacić doświadczenia graczy, w ramach Virtual Sports udostępniane są statystyki dla wszystkich zespołów i sportowców z każdej dyscypliny, co umożliwia analizę historycznych wyników i formy drużyn przed postawieniem zakładu. W grach wykorzystano też komentarz dla wszystkich dyscyplin obecnie dostępny w języku angielskim. Na początek Virtual Sports w BETFAN będą działać w wersji desktopowej, czyli dostępnej na komputerach stacjonarnych, a docelowo przygotowana zostanie też wersja mobilna z aplikacją. Nowy produkt spełnia wszystkie wymogi ustawy o grach hazardowych.

Zgodnie z raportem Regulus Partners z 2018 r., światowyśredni zysk brutto z gier sportu wirtualnego (GGR) wynosi 5,6 mld złotych przy dynamice 9 proc. r/r. Według przedstawionych w raporcie prognoz tak duży wzrost utrzyma się przez kolejne 6 lat, generując dodatkowe 4,3 mld złotych brutto. Zakłady sportowe przez długi czas triumfowały głównie w punktach stacjonarnych, dziś coraz większą rolę odgrywa internet. Szacuje się, że w latach 2019-2025 przychody z tego rodzaju rozrywki będą stanowić ok. 40 proc. światowej sprzedaży zakładów sportowych. Od 2010 roku ten wynik oscyluje w granicach 25 proc., a Europa jest drugim co do wielkości rynkiem sportów wirtualnych. Liderami są Włochy, które posiadają 20 proc. globalnego udziału oraz 47 proc. rynku europejskiego, oraz Wielka Brytania z ok. 15 proc. udziałem w światowych wynikach i ok. 19 proc. na Starym Kontynencie. We Włoszech nadal dominuje sprzedaż stacjonarna, tymczasem w Zjednoczonym Królestwie przeważa oferta internetowa.

Ze względu na dominującą rolę sportów tradycyjnych zwłaszcza na rynku brytyjskim, najpopularniejsze gry wirtualne dotychczas opierały się głównie na wyścigach psów i koni, ostatnio wzrost popularności odnotowują zaś internetowe rozgrywki piłki nożnej. Z analiz nowego dostawcy BETFAN obecnie najpopularniejsza w Polsce jest piłka nożna, która stanowi ok. 80-90 proc. wszystkich zakładów. Na drugiej pozycji znajduje się tenis. Nasz rodzimy gracz w pierwszej kolejności stawia na szeroką gamę sportów, wysokie wygrane i przejrzyste zasady rozgrywek i wyników, które są głównym wyróżnikiem dostawcy, dzięki niemalże fotorealistycznej grafice.