Tencent szacuje gigantyczny rynek e-sportu

Chiński konglomerat Tencent opublikował raport na temat potencjału i rozwoju rynku e-sportowego w Chinach do 2020 roku.

E-SPORT
17 dni temu

Chiński konglomerat Tencent opublikował raport na temat potencjału i rozwoju rynku e-sportowego w Chinach do 2020 roku. 

Ocenia się, że w 2017 roku ten rynek osiągnął 760 milionów dolarów. Natomiast do 2020 roku jego wartość sięgnie 1,5 miliarda amerykańskiej waluty. 

Według raportu China Money Network przygotowanego na zlecenie Tencent w 2017 roku w Chinach są 240 miliony fanów e-sportu. Ogólna liczba entuzjastów na świecie szacowana jest na 390 milionów. Oczekuje się, że Chiny zwiększą łączną liczbę użytkowników e-sportu do 590 milionów do roku 2020. 

Inną ważną miarą ustaloną przez Tencent jest liczba użytkowników e-sportu, którzy usłyszeli lub wykazali zainteresowanie tym segmentem w ciągu ostatnich dwóch lat. Liczba takich osób wynosi 36,6 procent, co wskazuje na potencjał wzrostu. Szacuje się, że 24 procent wszystkich użytkowników to kobiety, a 29 procent to rodzice.

Mimo że liczba profesjonalnych graczy w Chinach nie jest tak duża, to prawie połowa wszystkich widzów (47%) ogląda rozgrywki, aby poprawić swoje umiejętności, reasumuje raport Tencenta.

Komentarze




Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji oraz w celu usprawnienia funkcjonowania naszych witryn, korzystamy z technologii plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowanie na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zamknij X