Loterie 25 lutego 2019

500.com ujawnia większe straty pomimo wzrostu przychodów

autor: MC
Chiński dostawca loterii sportowej online 500.com odnotował wzrost strat operacyjnych w 2018 roku, pomimo wzrostu przychodów o 73,7% w porównaniu z 2017 rokiem.

Przychody netto za okres 12 miesięcy do 31 grudnia 2018 r. w spółce notowanej na giełdzie w Nowym Jorku wyniosły 126,1 mln RMB (14,4 mln GBP / 16,6 mln EUR / 18,9 mln USD), w porównaniu z 72,6 mln RMB w 2017 r.

500.com powiedział, że wzrost przychodów byłby znacznie większy, gdyby nabycie przez niego TMG – internetowych zakładów loteryjnych i internetowych platform kasynowych z siedzibą na Malcie –  zostało zakończone 1 stycznia 2017 r., a nie w lipcu 2017 r. Zakładając, że transakcja doszłaby do skutku w styczniu 2017 r., TMG zapewniłby firmie całkowity roczny dochód netto w wysokości 93,4 mln RMB, zwiększając tym samym dochód z roku 2017 do 119,6 mln RMB. W rezultacie roczny wzrost w 2018 r. wyniósłby zaledwie 8,1%.

Straty operacyjne 500.com wzrosły o 34,6% do 494,4 mln RMB z 367,3 mln RMB. Częściowo było to spowodowane wzrostem kosztów operacyjnych w całym roku (636,7 mln RMB w porównaniu z 413,2 mln RMB w poprzednim roku). Spółka 500.com poniosła znacznie wyższe wydatki związane z utratą wartości inwestycji w instrumentach kapitałowych, a łączne wydatki wzrosły z 29,8 mln RMB do 1499,9 mln RMB, firma zwiększyła również środki na usługi z 38,2 mln RMB do 80 mln RMB.

Koszty ogólne i administracyjne były wyższe (251,4 mln RMB), wydatki na usługi i rozwój wynosiły 62,9 mln RMB, a inwestycje w sprzedaż i marketing 92,4 mln RMB, przy czym ostatnie z nich przypisano głównie wydatkom na reklamę na rok 2018 Fifa Mistrzostwa Świata.

Oprócz odnotowania straty operacyjnej, 500.com odnotował stratę związaną ze wzrostem podatku dochodowego z 435,5 mln RMB do 491,3 mln USD, a wzrost strat netto z 316,1 mln RMB do 459,4 mln RMB. Strata netto przypadająca na 500.com wyniosła 427,3 mln RMB, co oznacza wzrost w stosunku do kwoty 374 mln RMB w 2017 roku.

Dyrektor generalny 500.com, Zhengming Pan, powiedział, że firma nadal odczuwa skutki decyzji o zawieszeniu sprzedaży loterii sportowej w Chinach w kwietniu 2015 r. Pan zasugerowal także, że 500.com działało zgodnie z przepisami, a poszukiwanie innych rynków w celu pobudzenia biznesu nie przyniosło efektów.
"Odkąd dobrowolnie zawiesiliśmy nasze operacje sprzedaży loterii online w kwietniu 2015 r.,  angażowaliśmy się w nowe i obiecujące inicjatywy mające na celu zwiększenie naszej bazy przychodów" – powiedział Pan. "Na przykład nabyliśmy TMG w lipcu 2017 r., a to przejęcie znacznie zwiększyło nasze dochody. Ponadto w marcu 2018 r. zawarliśmy umowę z CSLA, w ramach której obie strony planują współpracę w celu rozwoju fizycznych kanałów sprzedaży loterii sportowych. W związku z tym zawarliśmy umowy także z Tianjin, Hunan i kilkoma innymi prowincjami i miastami w Chinach, aby pomóc im w rozwoju fizycznych kanałów sprzedaży loterii sportowych.
 

Dodaj komentarz