LOTTO wspiera Tour de Pologne

kategoriaOgolna autorBB data18.10.2019

LOTTO wspiera Tour de Pologne od wielu lat, a rok 2014 był dla polskiego kolarstwa szosowego wspaniały. Można powiedzieć nawet, że historyczny, ponieważ najlepsi, polscy kolarze nawiązali do sukcesów Szurkowskiego, Szozdy, Langa, czy Halupczoka. Pięć lat temu na mistrzostwach świata zdobyliśmy trzy medale. W tym złoty ze startu wspólnego Michała Kwiatkowskiego. Z kolei 71. edycję Tour de Pologne wygrał Rafał Majka. Co ciekawe właśnie wtedy LOTTO debiutowało jako partner strategiczny jednego z największych wyścigów kolarskich na świecie.

Z całą pewnością Tour de Pologne jest już jednym z największych wyścigów kolarskich na świecie. Impreza liczy sobie ponad 90 lat (pierwsza edycja odbyła się w 1928 roku – przyp.red), ale dopiero od 1993 roku zyskała status profesjonalnych zawodów. Duża w tym zasługa Czesława Langa, który wówczas przejął organizację narodowego wyścigu kolarskiego. Nasz legendarny kolarz na zmianie statusu jednak nie poprzestał i krok po kroku zwiększał prestiż Tour de Pologne. Już w 2005 roku polski wyścig należał do cyklu UCI ProTour. Cztery lata temu podlegał UCI World, a od 2011 roku UCI World Tour. Oczywiście taki progres przyciągnął media, a także sponsorów i partnerów – w tym Totalizatora Sportowego, który jest największym mecenasem polskiego sportu. Marka LOTTO została Partnerem Strategicznym Wyścigu i klasyfikacji Najaktywniejszy Zawodnik.

Właściwie od początku istnienia TdP było najbardziej rozpoznawalną imprezą w naszym kraju. Ostatnie sukcesy polskich kolarzy sprawiły, że zainteresowanie to znacznie wzrosło. Świadczy o tym chociażby fakt, że TdP jest transmitowane na żywo przez 14 godzin na antenie TVP. Co więcej, zmagania kolarzy ze światowego topu na polskiej ziemi można obejrzeć w telewizjach 59 krajów.

Byliśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy i cieszymy się, że będziemy ją kontynuować również w tym roku. LOTTO od lat wspiera polski sport i przyczynia się do rozwoju wielu imprez. Jestem przekonany, że wspólnie uda nam się jeszcze bardziej podnieść prestiż Tour de Pologne  – mówił w 2016 roku Dyrektor Generalny Tour de Pologne, Czesław Lang.

Co ciekawe w 2016 roku po raz pierwszy odbyło się także Tour de PologneWomen, czyli wyścig kobiet rozgrywany na tych samych zasadach, co Tour de Pologne UCI World Tour. Już wtedy LOTTO zostało partnerem klasyfikacji Najaktywniejszej Zawodniczki. Wówczas ten fakt szczególnie został doceniony przez Adama Siluta, Prezesa Zarządu Lang Team: – LOTTO jest marką, która ma wielkie zasługi w budowaniu polskiego sportu. Jestem przekonany, że mając takiego partnera, w krótkim czasie uda nam się uczynić Tour de PologneWomen najważniejszym kolarskim wyścigiem kobiet na świecie.

Oczywiście jak już Totalizator Sportowy w 2014 roku zaczął wspierać TdP, tak robił to każdego kolejnego roku. Tym samym także w 2019 roku LOTTO zostało partnerem strategicznym najbardziej rozpoznawalnej imprezy sportowej w naszym kraju. Najlepsi kolarze na świecie walczyli m.in. o zwycięstwo w klasyfikacji „Najaktywniejszy Zawodnik LOTTO”.

Tour de Pologne jest jednym z najważniejszych wydarzeń sportowych, którego znaczenia dla kolejnych pokoleń miłośników kolarstwa nie sposób wyliczyć. Przy tak niezwykłym projekcie nie mogło zabraknąć Totalizatora Sportowego i jego marki LOTTO. Jestem pewna, że nasza obecność uskrzydli wszystkich startujących i pozwoli im osiągnąć znakomite wyniki – powiedziała w kwietniu 2019 roku Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego, Aida Bella.

Niestety w tym roku TdP nie wygrał żaden Polak, ale warto zaznaczyć, że tegoroczny wyścig nawiązywał do stulecia Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Tym samym był rozgrywany jako „Wyścig Pokoleń”. Odkąd LOTTO jest partnerem strategicznym naszego narodowego wyścigu, wygrało go dwóch Polaków. Być może niebawem będzie trzech, ponieważ nasi kolarze nadal prezentują bardzo dobry poziom, a współpraca Totalizatora Sportowego z organizatorami TdP układa się doskonale.

udostępnij na facebooku
udostępnij na twitterze
BB 18.10.2019
    ]