Maksymalne limity stawek nie są czarno-białe

kategoriaOgolna autorMC data17.11.2019

W ubiegłym tygodniu brytyjska Wszechstronna Grupa Parlamentarna ds. Hazardu (GRH APPG) w swoim raporcie okresowym wezwała do ustalenia limitów stawek i depozytów na 2 GBP (2,60 USD) w przypadku automatów do gry online.

Raport opierał się na sześciomiesięcznym dochodzeniu, w którym grupa nie znalazła uzasadnienia dla wyższego limitu stawek w automatach online niż w ich odpowiednikach naziemnych, nawiązując do limitu 2 GBP nałożonego na naziemne terminale bukmacherskie o stałym kursie ( FOBT) wprowadzone na początku tego roku.

Chociaż może wydawać się to czarno-białe dla osób z GRH APPG, wprowadzenie limitów stawek jest kontrowersyjną propozycją w opinii osób z branży.

Autor artykułu, Owain Flanders, krótko po wydaniu raportu wziął udział w wydarzeniu branżowym, które inicjowało Tydzień Odpowiedzialnego Hazardu. Zgodnie z oczekiwaniami temat ustalenia maksymalnych limitów stawek w automatach online był na ustach wszystkich. Podczas pierwszego panelu John Hagan, przewodniczący Industry Group for Responsible Gambling, poruszył tę kwestię z uczestnikami wydarzenia, a ich opinia była jednomyślna.

Uczestnicy zgodzili się, że limity stawek online były nieprzemyślanym i nieefektywnym narzędziem do rozwiązania złożonego problemu. Blokada możliwości stawiania pożądanych stawek i nałożone limity mogą popchnąć problematycznych graczy do nielicencjonowanych stron, gdzie nie są ograniczani kontrolami i przepisami.

Kierownictwo zaproponowało dalsze inwestycje w kontrole przystępności cenowej; jak powiedział Wes Himes, CEO Remote Gambling Association: „Testujemy różne procedury oparte na naszej zdolności do identyfikowania klientów w odniesieniu do ich sytuacji finansowej, co zapewni znacznie lepszy indywidualny pogląd na to, co jest dostępne dla tego gracza”.

Jak sugerował Ben Wright, szef ds. Bezpieczniejszego hazardu w Sky Bet, gdy dostępne są bardziej wyrafinowane metody ochrony takie jak „analiza danych, przystępność cenowa lub edukacja klienta”, maksymalne limity stawek wydają się być „tępym narzędziem”.

Chociaż ochrona klienta słusznie znajduje się w czołówce wszystkich firm związanych z tematem, istnieje również wyraźny brak dialogu na temat wpływu na rentowność dla spółek, w sytuacji, gdy istnieją realne alternatywy dla limitów.

GVC Holdings, właściciel Ladbrokes Coral, ogłosił niedawno 18% spadek swoich przychodów ze sprzedaży detalicznej za III kwartał 2019 r., obwiniając maksymalną stawkę FOBT. W tym okresie operator zamknął 41 punktów bukmacherskich. Szacuje się, że 900 punktów bukmacherskich GVC zostanie zamkniętych w ciągu najbliższych dwóch lat w wyniku nałożenia maksymalnej stawki na automaty.

Ograniczenia stawek FOBT były niezbędnym środkiem zapobiegawczym dla problemu braku weryfikacji gracza. Gracze nie muszą legitymować się dowodem tożsamości, nie muszą się także logować w automacie, co pozwala na ukrycie historii zakładów przez uzależnionego gracza. Nałożone na automaty limity już doprowadziły do zamknięcia setek punktów bukmacherskich w Wielkiej Brytanii.

Rentowność może często wydawać się nieprzyzwoitym słowem w branży hazardowej, szczególnie gdy jest wokół niej tyle negatywnych informacji, ale w przypadku współpracy między organami zarządzającymi, a podmiotami w branży należy to wziąć pod uwagę.

Omawiając sponsorowanie hazardu na imprezie bukmacherskiej na początku tego roku, Conleth Byrne, dyrektor zarządzający OnePoint, powiedział o branży hazardowej: „Żyjemy w dziwnym świecie, w którym starasz się rozwijać swój biznes, ale nie możesz go promować„.

Ograniczanie stawek online może być prostym rozwiązaniem dla GRH APPG; ale jest to strategia, która może nie tylko przynieść dalsze szkody tym, których stara się chronić, ale także zrazić tych z branży, którzy ciężko pracują nad bardziej skutecznymi rozwiązaniami.

Jeśli GRH APPG naprawde chce zwalczyć problem hazardu w Wielkiej Brytanii, musi przestać traktować ten problem jako czarno-biały i zamiast tego dążyć do rozwiązania korzystnego dla wszystkich zaangażowanych osób. Jest to coś, co poprzez zwiększenie kontroli dostępności, odpowiedzialne narzędzia hazardowe i edukację klientów wydaje się więcej niż możliwe do osiągnięcia.

Źródło: GamblingInsider

udostępnij na facebooku
udostępnij na twitterze
MC 17.11.2019
    ]