Na kontach w banku HSBC można blokować transakcje hazardowe

kategoriaOgolna autorMC data14.11.2019

Grupa bankowa HSBC UK połączyła siły z branżowymi organizacjami charytatywnymi GamCare i GambleAware, w celu opracowania i uruchomienia nowych narzędzi samoograniczających, które pozwalają klientom banku na blokowanie transakcji hazardowych na ich kontach.

Nowa opcja dostępna jest dla klientów HSBC z aktywną kartą debetową lub kredytową. Blokadą transakcji można zarządzać za pośrednictwem sekcji „Zarządzaj kartami” w aplikacji mobilnej HSBC UK, a także za pośrednictwem bankowości telefonicznej lub w oddziale.

Jeśli klient z aktywnym ograniczeniem spróbuje dokonać płatności na rzecz sprzedawcy gier hazardowych, transakcja zostanie automatycznie odrzucona. Opcja samowykluczenia niektórych transakcji kartowych może zostać cofnięta dopiero po 24-godzinnym okresie odstąpienia od umowy.

Oprócz nowej opcji samoograniczania, HSBC we współpracy z GamCare, przeszkolił swoich pracowników w zakresie rozpoznawania i wspierania klientów uzależnionych od hazardu.

Według HSBC około 504 000 brytyjskich klientów dokonywało comiesięcznych płatności hazardowych w 2018 r., przy średniej wartości transakcji wynoszącej 52,50 GBP. Bank powiedział również, że obsługuje około 1000 połączeń miesięcznie związanych z hazardem.
Naszym celem jest pomaganie klientom w zarządzaniu ich finansami, co obejmuje wprowadzanie nowych narzędzi, które mogą pomóc kontrolować wydatki”, powiedział szef ds. Integracji finansowej i podatności HSBC w Wielkiej Brytanii, Maxine Pritchard. „Chociaż opcja ograniczenia transakcji pomoże ludziom kontrolować ich skłonność do hazardu, nadal będziemy współpracować z organizacjami charytatywnymi i organami nadzoru nad innymi sposobami, dzięki którym możemy zapewnić tym klientom dostęp do odpowiedniego wsparcia”.

Mike Kenward, dyrektor ds. Rozwoju w GamCare, powiedział również: „HSBC UK zapewni swoim klientom cenne narzędzie, które pomoże im się chronić przed skutkami hazardu. Bank zapewnił szkolenie pracownikom, którzy lepiej będą w stanie zidentyfikować klientów dotkniętych problemem hazardowym”.

Dr Jane Rigbye, dyrektor ds. Edukacji w GambleAware, dodała: „Jeśli ludzie decydują się na hazard, powinni mieć możliwość robienia tego w bezpiecznym środowisku, w którym ryzyko związane z hazardem jest jasne, a operator gwarantuje wsparcie. Inicjatywy takie jak HSBC UK mogą odegrać ważną rolę w zmniejszaniu szkód związanych z hazardem i zachęcać ludzi do szukania pomocy za pośrednictwem National Gambling Treatment Service, jeśli czują, że potrzebują wsparcia”.

Również NatWest, kolejna grupa bankowa, ogłosiła nową inicjatywę dotyczącą problemu hazardu, łącząc się z GamCare w celu wsparcia swoich brytyjskich klientów w oddziale. Nowe partnerstwo rozpocznie się początkowo w 12 oddziałach w Londynie i na południowym wschodzie kraju. Przeszkoleni pracownicy GamCare będzie teraz oferować pomoc klientom NatWest, którzy mogą mieć problemy związane z hazardem. Barclays Bank, podobnie jak banki będące pretendentami Starling i Monzo, już uruchomiły funkcję blokowania transakcji dla hazardu dla klientów.

udostępnij na facebooku
udostępnij na twitterze
MC 14.11.2019
    ]