O Nas

Interplay – magazyn i  portal branżowy dla:  operatorów automatów rozrywkowych, Automatów o Niskich Wygranych, parków rozrywki i sal zabaw.

Interplay wydawany jest nieprzerwanie od 1994 roku. Czasopismo jest poświęcone zagadnieniom związanym z hazardem, automatami do gier,  centrom rozrywki rodzinnej, salom zabaw, parkom rozrywki, dinozaurów, miniatur itp. oraz lunaparkom.

Wydawcą magazynu jest obecnie (od 2014 roku) syn jednego z założycieli - Błażej Legierski.

Interplay jest teraz kwartalnikiem, co znaczy że ma cztery wydania w ciągu roku (marzec, czerwiec, wrzesień i grudzień). Redakcja magazynu ma siedzibę w Jaworznie przy ul. Grunwaldzkiej 200B.

Czasopismo powstało we wrześniu 1994 roku pod tytułem "Bilard i Urządzenia Rozrywkowe" z inicjatywy trzech osób: Eugeniusza Wiecha z Katowic, Stanisława Legierskiego z Istebnej i Iwo Bulskiego z Warszawy.

W ciągu tych lat zmienił się znacząco profil czasopisma. Głównym odbiorcą Interplaya są nadal operatorzy automatów oraz właściciele lunaparków. Wraz ze zmieniającym się rynkiem rozszerzyliśmy jednak obszary naszej działalności o parki rozrywki i sale zabaw, w których to sektorach po 2003 roku nastąpił prawidziwy boom.

Trzymamy ręke na pulsie i uczestniczymy w wielu branżowych wystawach. Na wielu z nich jesteśmy patronem medialnym. Tak jest nie tylko w przypadku największych w naszym kraju targach SUREXPO, ale także organizowanych za granicą: IAAPA (Orlando, USA), EAS (Euro Amusement Show, różne miasta), Forbes (Prafa, Czechy), CIAE (Guangzhou, Chiny), Trh Zabavy (Praga, Czechy), Interschau (Hanower, Niemcy), ICE (Londyn, Anglia), EAG (Londyn, Anglia) Enada Primavera (Rimini, Włochy), Slovak Show (Bratysława, Słowacja). Lista wystaw stale się rozszerza, a także niektóre wystawy likwidują się. Prosimy więc czytać na bieżąco dział Targi.

Nieustannie ewoluuje również nasza strona internetowa. Najlepszym tego dowodem jest jej obecne, nowe wcielenie. Ze względu na ogromne możliwości jakie daje internet, publikujemy tutaj również materiały z działów, których nie zmieścilibyśmy na papierze. Staramy się również, aby portal Interplay.pl był przyjemnym i przydatnym dla Was miejscem podczas codziennych internetowych rejsów

 

 

 

Historia

Czasopismo powstało we wrześniu 1994 roku pod tytułem "Bilard i Urządzenia Rozrywkowe" z inicjatywy trzech osób: Eugeniusza Wiecha z Katowic, (ŚP) Stanisława Legierskiego z Istebnej oraz Iwo Bulskiego z Warszawy.

Od nr 4 w marcu 1995 roku zmieniono tytuł na "Bilard i Automaty". W grudniu 1995 roku nastąpiła kolejna zmiana na "Interplay". Od numeru 20 dodano drugi człon tytułu - "Bilard Magazyn". Od numeru 35 ponownie "Interplay" z podtytułem: automaty, bilard, bowling, dart,  lunaparki, piłkarzyki. Od numeru 48 dodatkowo cyrki.

W 2004 roku zmienił się wydawca czasopisma. 
Po jedenastu latach Eugeniusz Wiecha przekazał tę funkcję synowi Piotrowi. Sam natomiast został przewodniczącym Rady Programowo-Konsultacyjnej, do której wchodzą także: dr inż. Kazimierz Chojnowski, mgr Dominik Michael, inż. Błażej Niewinowsk i mgr inż. Reinier van den Berg.

 

Artykuł z numeru 50 (5/2002) październik 2002.

      Kiedy jesienią 1994 roku zakładaliśmy ze Stanisławem Legierskim i Iwo Bulskim "Bilard i Urządzenia Rozrywkowe" myśleliśmy głównie o wzmocnieniu wizerunku swoich firm.
Na redaktora naczelnego powołaliśmy starego wygę dziennikarskiego Kazia Patalonga, którego jednak po dwóch numerach zmienił Dionizy Zejer, potem był Gabriel Kula, jeden numer sygnował jako naczelny Marcin Krzemiński (dzisiejszy wydawca "Bilard Sport"), po którym nastąpił "come back" Zejera, znanego dziennikarza prasy śląskiej, który szefuje gazecie do dzisiaj. Z jakim skutkiem, to ocenić mogą tylko odbiorcy magazynu. Moja skromna osoba pełni od początku rolę wydawcy, której jako były automaciarz i wystawca uczyć musiałem się od podstaw.

      Zwiększała się też nieustannie objętość pisma. Startowaliśmy od 36 stron, by dojść do stron 88, przy czym mieliśmy już ponad 150 stron.

     W numerze pierwszym reklamowało się 21 firm, ale niestety zapłatę otrzymaliśmy tylko z ośmiu. Mieliśmy też 28 ogłoszeń drobnych. 
Kosztował 15.000 zł czyli dzisiejsze 1,50 zł i był czarno biały z wyjątkiem okładek, ale już na papierze kredowym.

    Prawie od początku istnienia magazynu Interplay bierzemy udział w niemieckiej wystawie IMA czy londyńskim ATEI. 

    Złośliwi mówią, że kto nie reklamuje się w Interplay, ten nie istnieje. Sądzimy, że jest to lekka przesada. Prawdą jest natomiast, że zaakceptowały nasz tytuł wszystkie środowiska, o których piszemy. 
     Staramy się utrzymywać poprawne stosunki ze wszystkimi stowarzyszeniami i związkami, a dla Izby Gospodarczej Producentów i Operatorów Urządzeń Rozrywkowych jesteśmy oficjalnym organem prasowym.
      Nie obawiamy się konkurencji i jesteśmy jej zwolennikami. Wiemy jaki jest rynek, a ceny naszych reklam niezmiennie od 1997 są przystępne nawet dla małych firm.
     Mieliśmy momenty, że bliscy byliśmy likwidacji tytułu ze względów finansowych, ale wtedy pojawiali się nowi reklamodawcy - nasi chlebodawcy. I w tym miejscu chciałbym gorąco podziękować wszystkim firmom i osobom, które reklamowały się u nas kiedykolwiek. Dzięki Wam nasz magazyn stoi na mocnych nogach.

 

Rada Programowo-Konsultacyjna

 

Na swojej drodze ewolucyjnego rozwoju i przekształceń, Interplay dotarł do miejsca, w którym okazało się, że jego pozycja winna być wzmocniona osobami z zewnątrz posiadającymi w branży automatów i wesołych miasteczek ugruntowane dowiadczenie i wiedzę oraz prestiż środowiskowy. Na kolegium redakcyjnym długo dyskutowalimy temat powołania ciała doradczego, jego kompetencji jak i doboru odpowiednich osób.

Podczas dyskusji narodziła się idea stworzenia Rady Programowo-Konsultacyjnej z dość szerokim zakresem kompetencji i uprawnień. Dokonując zmian w samym wydawnictwie, postanowilimy, że tworzeniem Rady zajmie się Eugeniusz Wiecha, o którym wielu w branży automatów rozrywkowych mówi jako o pionierze i ojcu chrzestnym tego sektora rozrywki w Polsce. Faktem jest, że swój pierwszy automat telewizyjny „Ping Pong“ eksploatował już w 1972 r. 
Mówi Eugeniusz Wiecha: Po dogłębnej analizie aktualnej sytuacji szczególnie w środowisku automaciarzy, przeprowadziłem szereg konsultacji i rozmów, po których ukształtował się skład Rady przedstawiony obok. W konsultacjach uwzględniłem takie aspekty jak, pozycja i dorobek danej osoby, reprezentację okrelonego środowiska i cechy osobowe. Nie wszyscy przyjęli moje zaproszenie, wskazując inne osoby ze swojego otoczenia. Stało się tak w przypadku prezesa Izby Gospodarczej, który uznał, że osobą bardziej przydatną i kompetentną będzie rzecznik prasowy Izby Dominik Michael, który moją propozycję udziału w Radzie przyjał bardzo ciepło.

Na polskim rynku medialnym próby takie są czynione. Ostatnio jedna z firm operatorskich uruchomiła rzekomo niezależny portal internetowy. W istocie za pozorem niezależnoci realizuje ona własne cele. Rada Programowo-Konsultacyjna przy magazynie Interplay jest - mam nadzieję - organem zapewniającym czasopismu obiektywność i niezależność

 

 

Interplay TV

Family Entertainment Expo 2017
Family Entertainment Expo 2017

Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji oraz w celu usprawnienia funkcjonowania naszych witryn, korzystamy z technologii plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowanie na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zamknij X