Gry wirtualne 3 października 2018

Kłopoty twórcy sieciowej strzelanki

autor: JD
Chiński gigant Tencent Holdings ogłosił plany wewnętrznej restrukturyzacji po trudnym roku ze względu na regulacje rządowe w Chinach, czyli głównym rynku.

Rok 2018 był swoistym rollercoasterem dla Tencent, wartość rynkowa firmy osiągnęła w styczniu szczytowy poziom 578 miliardów dolarów. Dziewięć miesięcy później Tencent ogłasza swój pierwszy kwartalny spadek zysków w ciągu prawie 13 lat po stracie 160 miliardów dolarów wartości rynkowej.

Inwestorzy odnieśli się krytycznie do przedstawionej przez firmę strategii zagranicznej i rosnącego zadłużenia. Co więcej, chiński rząd wprowadził nowe regulacje, które powstrzymały firmę od monetyzacji jej największego tytułu,  PlayerUnknown's Battlegrounds, sieciowej gry typu „battle royale”. 

Aby powstrzymać problemy, firma zmienia swoją wewnętrzną strukturę po raz pierwszy od sześciu lat. Zgodnie z zapowiedziami firma łączy trzy grupy biznesowe odpowiedzialne za treści w jedną i tworzy jedną grupę odpowiedzialną za chmurę.

Po zmianach Tencent ma nadzieję poprawić dane w chmurze dla klientów korporacyjnych i zwiększyć możliwości oferowania treści. Tencent jest lepiej znany ze swojej branży gier, ale firma prowadzi także WeChat, największą społeczność społecznościową w Chinach z ponad miliardem użytkowników.

– Tencent będzie dalej badał integrację treści społecznościowych, która będzie bardziej odpowiednia dla przyszłych trendów i promuje przejście z internetu konsumenckiego na przemysłowy – czytamy w oświadczeniu firmy.

Dodaj komentarz