E-Sport 12 września 2018

Rynek e-sportu wyceniony prawie na miliard dolarów!

autor: JD
W opublikowanym raporcie dotyczącym rynku e-sportu, wyceniono całą branżę rozgrywek. Prognozy okazują się być zawrotne!

Rynek e-sportowy rośnie z roku na rok, przyciąga sponsorów, a organizatorzy zawodów nawiazują kolejne formy współpracy z różnorakimi partnerami. Tegoroczny raport „Rynek e-sportu przez pryzmat praw medialnych, sprzedaży, biletów sponsoringu, reklam i geografii”, wykonany dla portalu ResearchAndMarkets.com wskazał, że wartość całego rynku wyniosła ponad 926 milionów dolarów. Ta wartość ma jeszcze wzrosnąć.

Ocenia się, że do 2023 roku, rynek e-sportu osiągnie wartość ponad 2 miliardów dolarów. Powodem szybkiego wzrostu wartości całej branży są rosnące przychody z praw telewizyjnych. Łatwy dostęp do technologii komunikacyjnej umożliwił fanom na całym świecie śledzenie rozgrywek na żywo. Duże  organizacje medialne płącą ogromne kwoty za prawo do transmitowania najlepszych wydarzeń. Z tego powodu sprzedaż praw do transmisji stała się głównym motorem napędowym rozwoju e-sportu.

W raporcie czytamy, że rynek w latach 2018-2023  będzie rósł przede wszystkim w rejonie Azji i Pacyfiku, a inwestycje ze strony sponsorów i reklamodawców napędzą popyt na e-sport w tym regionie.

Raport prześwietlił również największych graczy na rynku gier wideo i e-sporty. Pod lupą znalazły się firmy takiej jak: Activision Blizzard (USA), FACEIT (Wielka Brytania), Nintendo (Japonia), Gfinity (Wielka Brytania), Turner Broadcasting System (USA), CJ Corporation (Korea Południowa), Valve Corporation (USA), Tencent ( Chiny), a Electronic Arts (EA) (USA). Oprócz nich, przeanalizowano również działanie platform do transmisji, takich jak Youtube czy Twitch. 

Co ciekawe, wśród zagrożeń blokujących rozwój e-sportu, wskazano rozwijający się hazard i zakłady. Brak jednakowych regulacji w tej kwestii może stanowić problem w kontekście dalszego rozwoju. 

Dodaj komentarz