W Hiszpanii będą zmiany w prawie hazardowym?
Środki na ten cel zostały uwzględnione w budżecie PSOE na 2019 roku, co zostało uzgodnione z Podemos, inną lewicową partią.
Docelowo PSOE chce zając się „agresywną taktyką reklamową stosowaną przez operatorów igamingowych, na przykład poprzez wykorzystywanie znanych sportowców do promowania swoich marek i ofert bonusowych”.
„Jest coraz powszechniejsze, że transmisje piłkarskie i koszykarskie są zalewane reklamami zakładów na żywo, dzięki czemu ta działalność jest dostępna dla wszystkich typów ludzi, w tym dla nieletnich, co stwarza poważne problemy z uzależnieniem od hazardu” – dowiadujemy się z dokumentu przedstawiającego założenia budżetowe.
W rezultacie budżet zobowiązuje PSOE do wprowadzenia przepisów dotyczących promowania hazardu na warunkach podobnych do tych, które są obecnie stosowane w Hiszpanii w odniesieniu do wyrobów tytoniowych. Od 2005 roku zabroniono ich reklamowania w celu ograniczenia palenia.
Partia chce zarazem zachęcić branżę do udziału w opracowaniu sposobów zwiększenia bezpieczeństwa gier hazardowych i wspomagania graczy w unikaniu negatywnych skutków hazardu.
Do współpracy może zniechęcić plan podniesienia opłat uiszczanych przez operatorów internetowych. Mają one pomóc w finansowaniu inicjatyw edukacyjnych, prewencyjnych i interwencyjnych.