Akcja STS „Dorzuć misie” na meczu reprezentacji Polski! Pluszaki wylądują na Stadionie Narodowym
10 czerwca, podczas meczu Polska – Turcja na Stadion Narodowy w Warszawie zawita akcja “Dorzuć misie”. Polega ona na przyniesieniu przez kibiców maskotek, które po gwizdku kończącym spotkanie wylądują na murawie stadionu. Beneficjentem akcji tuż przed Euro 2024 jest Fundacja DKMS, której Fundacja STS przekaże gwarantowane 10 000 zł, a za każdego rzuconego pluszaka zapłaci dodatkowo złotówkę.
Mecz Polska – Turcja będzie ostatnim sparingiem reprezentacji Polski przed wylotem na Euro 2024 w Niemczech. Nie tylko z tego powodu będzie to wyjątkowy mecz na Stadionie Narodowym w Warszawie. Przynosząc 10 czerwca na mecz Polska – Turcja pluszaka, fani biało-czerwonych będą mogli wesprzeć Fundację DKMS zajmującą się pomocą osobom chorym na nowotwory krwi. Tuż po ostatnim gwizdku sędziego, odbędzie się bowiem kolejna odsłona akcji “Dorzuć misie” organizowanej przez STS.
„Dorzuć misie” dla Fundacji DKMS
Fundacja STS przekaże 10 000 zł na wsparcie Fundacji DKMS, a konkretnie na pokrycie kosztów rejestracji i badania potencjalnych Dawców szpiku i komórek macierzystych oraz edukację społeczną w temacie dobrowolnego dawstwa szpiku oraz dodatkowo 1 zł za każdą maskotkę, która wyląduje na boisku w trakcie meczu Polska – Turcja. Środki na konto Fundacji DKMS zostaną przelane z konta Fundacji STS (Sport Twoją Szansą). Z kolei rzucone pluszaki trafią do Stowarzyszenia Nadzieja na Mundial.
– Jako zaangażowany partner reprezentacji Polski, po raz kolejny tworzymy wyjątkową akcję aktywującą naszą 10-letnią współpracę sponsorską. Cel jest szczytny – pomagamy osobom chorym na nowotwory krwi. Będąc jedną z najbardziej aktywnych i zaangażowanych firm na rynku sponsoringu sportowego w Polsce, chętnie tworzymy inicjatywy, które niosą za sobą realne wsparcie potrzebującym, a które równocześnie angażują tysiące kibiców. Liczymy na to, że fani z całej Polski nie zawiodą i przyniosą na mecz reprezentacji wiele pluszaków. To od nich zależy, ile pieniędzy trafi do Fundacji DKMS – powiedział Paweł Rabantek, dyrektor marketingu w STS.
Oprócz tego, STS wraz z Fundacją DKMS i PZPN przygotował specjalnie wydzielone strefy (przed i na stadionie), w których chętne osoby będą mogły rejestrować się jako potencjalni Dawcy szpiku.
– Czujemy się wyróżnieni wyborem – przez Fundację STS, STS i PZPN – naszej organizacji w tak wyjątkowej akcji charytatywnej. To potwierdza, że idea dawstwa szpiku jest bliska miłośnikom piłki nożnej, wśród których jest wielu Dawców faktycznych czyli osób które podarowały szansę na życie swoim „bliźniakom genetycznym”. Bardzo cieszymy się z tej współpracy bo zarówno przekazane środki jak i możliwość rejestracji jako potencjalny Dawca szpiku w bazie Fundacji DKMS przyczynią się do realnej pomocy chorym na nowotwory krwi, dla których przeszczepienie szpiku jest często jedyną szansa na życie. To wielka radość, że gramy do jednej bramki – powiedziała Agnieszka Wodzińska, Wiceprezes Fundacji DKMS.
AKCJA “DORZUĆ MISIE” DOTARŁA NA PGE NARODOWY! 🙌
Już 10 czerwca pluszowe misie zasypią PGE Stadion Narodowy podczas towarzyskiego meczu Polski z Turcją! 🧸
Jakie są założenia akcji?
10 000 PLN – to gwarantowana kwota, którą przekaże STS. Dodatkowo, każdy pluszak rzucony przez… pic.twitter.com/2fdOYSlx7U
— STS (@stspolska) May 31, 2024
Akcja „Dorzuć misie” na meczach PKO BP Ekstraklasy i nie tylko
Zeszłoroczna część akcji „Dorzuć misie” została przeprowadzona w trakcie pięciu spotkań Ekstraklasy i 1. ligi piłkarskiej. Odwiedziła Lubin, Kielce, Częstochowę, Białystok i Bielsko-Białą. Tylko w tym roku, akcja odbyła się już na meczu hokeja na lodzie w Katowicach (GKS Katowice) oraz na meczach siatkówki w Kędzierzynie-Koźlu (ZAKSA) i Gdańsku (Trefl). W trakcie wszystkich odsłon akcji kibice rzucili 234 875 maskotek. Stanowiło to równowartość 756 933 zł, które STS i Fundacja STS przekazali na pomoc potrzebującym, wskazanym przez każdy z klubów.
Idea akcji pochodzi z rozgrywek hokejowych, jednak różni się tym, że pluszowe maskotki rzucane są po zakończeniu spotkania. Co więcej, w przypadku meczu reprezentacji Polski, każdy pluszak będzie stanowił równowartość wsparcia finansowego przekazanego przez Fundację STS. Organizator akcji wraz z PZPN i Fundacją DKMS, w tygodniu poprzedzającym akcję, będą prowadzić intensywną komunikację w mediach społecznościowych zachęcającą kibiców do przyjścia na mecz z Turcją i przyniesienia maskotek, które po gwizdku kończącym spotkanie wylądują na murawie Stadionu Narodowego. Organizatorzy proszą, by wszystkie maskotki były czyste i szczelnie zapakowane w foliowe opakowania