Angel Rodado piłkarzem roku Betclic 1. Ligi. Kibice wybrali najlepszych sezonu 2024/2025
Zakończył się pierwszy w historii oficjalny plebiscyt Betclic 1. Ligi. Kibice wspólnie z kapitułą wybrali najlepszych zawodników oraz najciekawsze momenty zakończonego właśnie sezonu.
Tytuł Piłkarza Roku Betclic 1. Ligi otrzymał Ángel Rodado z Wisły Kraków, który zakończył sezon z 30 golami i 11 asystami na koncie. Hiszpański napastnik był jednym z liderów zespołu zarówno w lidze (23 gole), jak i rozgrywkach europejskich.
W pozostałych kategoriach zwyciężyli:
· Zagranie Sezonu – Maksymilian Sitek (ŁKS Łódź)
· Bramka Sezonu – Bartosz Śpiączka (GKS Tychy)
· Asysta Sezonu – Radosław Majewski (Znicz Pruszków)
· Parada Sezonu – Patryk Letkiewicz (Wisła Kraków)
· Akcja Sezonu – Stal Stalowa Wola

Kategorie specjalne
W ramach plebiscytu przyznano również wyróżnienia w kategoriach specjalnych. Tytuł „Kibicem się jest” otrzymał Pan Jan Galus – 92-letni kibic regularnie obecny na meczach Wisły Płock. Tytuł najlepszego klubowego administratora mediów społecznościowych otrzymał przedstawiciel Górnika Łęczna, a klub zwyciężył też w kategorii „Gadżet Roku”. „Najlepsza Historia” to z kolei wielki powrót Radosława Majewskiego, który po poważnej kontuzji i przygodzie w niższych ligach, na poziomie centralnym zanotował znakomity sezon.
Tytuł „Szama Roku” otrzymała Polonia Warszawa za ofertę gastronomiczną dostępną na stadionie. Nagrodę za „Cytat Roku” otrzymał Marcin Flis z Pogoni Siedlce, który po 1,5 roku bez klubu wrócił do gry i w zaledwie 13 meczach strzelił 6 goli. W decydującym spotkaniu o utrzymanie zdobył dwie bramki, w tym zwycięską w 95. minucie, która zapewniła Pogoni pozostanie w Betlcic 1. Lidze. Jak przyznał, za jego powrotem stała… żona, która namówiła go, żeby dalej grał w piłkę.
– Żona mocno namawiała mnie, żebym dalej grał w piłkę. Dlatego podpisałem umowę z Pogonią – powiedział Marcin Flis z Pogoni Siedlce.
Ponad milion kibiców
Głosowanie odbywało się za pośrednictwem specjalnej strony internetowej. Wyniki ogłoszono podczas transmisji na żywo na kanale YouTube Betclic Polska. Plebiscyt, organizowany we współpracy z Betclic 1. Ligą był częścią kampanii „Kibicem się jest”, realizowanej przez Betclic jako sponsora tytularnego rozgrywek.
– Sezon 2024/2025 to inauguracja naszej współpracy z nowym sponsorem tytularnym – firmą Betclic. Łącznie na stadionach Betclic 1. Ligi gościliśmy ponad 1,3 miliona fanów. Cieszymy się, że wspólnie udało się zorganizować wiele aktywacji dla kibiców. Wybór najlepszych zawodników i zagrań to symboliczne zwieńczenie sezonu, który był szczególny dla całego środowiska pierwszoligowego – dodał Marcin Janicki, Prezes Zarządu Pierwszej Ligi Piłkarskiej.
– Cieszymy się, że we współpracy ze sponsorem tytularną firmą Betclic zorganizowaliśmy pierwszy raz w historii wydarzenie, które było swoistym podsumowaniem sezonu 2024/2025. Takie inicjatywy są odpowiedzią na coraz większe zainteresowanie kibiców. Rozgrywki co roku biją kolejne rekordy popularności. Mamy nadzieję, że w kolejnych miesiącach zrealizujemy wspólnie następne projekty, które będą atrakcyjne dla fanów pierwszoligowych drużyn –powiedział Marcin Janicki, Prezes Zarządu Pierwszej Ligi Piłkarskiej.
– To bardzo potrzebna inicjatywa i cieszę się, że wspólnie z Pierwszą Ligą udało nam się zrealizować pierwszy w historii plebiscyt Betclic 1. Ligi. Liczba głosów oddanych przez kibiców pokazuje, jak duży potencjał drzemie w rozgrywkach także na niższym szczeblu i jak silne emocje budzi ta liga. Jako Betclic chcemy te emocje wzmacniać – poprzez działania, które dają kibicom realne, wyjątkowe doświadczenia. Jacuzzi na stadionach, Trophy Tour czy kampania „Kibicem się jest” to tylko niektóre z pomysłów, które pozwoliły nam być bliżej fanów w trakcie całego sezonu – dodał Bartłomiej Płoskonka, Country Manager Betclic Polska.


redakcja
Więcej Eventy
Totalizator Sportowy na podium. Lista 2000 Rzeczpospolitej
Polska gospodarka opiera się na gigantach, którzy nie tylko generują zyski, ale też fundamentalnie wpływają na PKB. Najnowsze zestawienie dziennika „Rzeczpospolita” potwierdza, że legalny sektor rozrywki odgrywa w tej układance rolę absolutnie kluczową. Wyniki tegorocznej edycji prestiżowego rankingu rzucają nowe światło na kondycję liderów biznesu.