02.02.2008 00:00

ATEI 2008 pierwsze statystyki

Dotarły do nas pierwsze statystyki dostarczone przez organizatora londyńskich wystaw, Clarion Events, a dotyczące ATEI 2008.

Udostępnij

Dotarły do nas pierwsze statystyki dostarczone przez organizatora londyńskich wystaw, Clarion Events, a dotyczące ATEI 2008. 64 edycja odbywającej się już od ośmiu dekad wystawy ATEI (z przerwą w czasie II Wojny Światowej), zgromadziła 176 spółek rozlokowanych na Poziomie 1 (Level 1) i 55, które rozstawiły swoje standy na Poziomie gruntu (Ground Floor). Zajęta przez stoiska firmowe powierzchnia sięgnęła 11.245 m2. Z 231 wystawców, ponad połowa (120) pochodziła spoza Wielkiej Brytanii. Włączając Brytyjczyków, na wystawie reprezentowane były 33 narodowości.
W lidze wystawców polskie firmy (17) zajęły miejsce na podium. Wystawcy z naszego kraju dali się tym razem wyprzedzić jedynie Włochom (20), potentatom na rynku przemysłu rozrywkowego. Fakt ten cieszy nas ogromnie, a mnie szczególnie (przyp. W.B.), ponieważ w trzynastoletniej historii moich wyjazdów na ATEI zawsze byłem orędownikiem, najpierw jakiejkolwiek, a potem jak największej reprezentacji polskich firm na tej wystawie.
Dodajmy, że polskiej reprezentacji udało się wyprzedzić takie potęgi branży rozrywkowej jak: Hiszpania, Tajwan i USA, które to „wystawiły” jedynie po 11 stoisk.
W dalszej kolejności znalazły się Niemcy (4), Austria, Belgia, Kanada, Chiny, Czechy i Francja (3) oraz Hong Kong, Irlandia, Korea, Holandia, Portugalia, Rosja, Słowacja i Ukraina (2).
37 wystawców z 17 krajów miało na ATEI swój debiut, co daje im udział 16-to procentowy w ogóle wystawców.
Cieszy, że wśród firm debiutujących, Polska znalazła się na pierwszym miejscu listy z czterema firmami.
Po raz pierwszy pojawiły się w Earl’s Court: E-Play, I.P. System, Kasan i Ritter.
Warto odnotować, że brytyjski producent kiddie rides, Whittaker Bros. celebrował na ATEI już swoją 60-tą obecność.

W.B. na podst. materiałów Clarion Events.

Udostępnij
W.B., Clarion

W.B., Clarion