BetCity ukarane przez KSA
Regulator holenderski Kansspelautoriteit (KSA) nałożył karę w wysokości 400 000 euro na operatora BetCity - firmę Betent, będącą własnością Entain, za kierowanie reklam hazardowych do młodych osób.
Narażona grupa
Śledztwo regulacyjne zostało rozpoczęte po emisji programu telewizyjnego Kassa, w którym oskarżono Betent o kierowanie reklam do użytkowników w wieku od 18 do 24 lat w okresie od października 2021 roku do marca 2022 roku.
KSA stwierdził, że takie działanie nie jest dozwolone, ponieważ młodzi dorośli są grupą szczególnie podatną na uzależnienie od hazardu, ze względu na ciągle rozwijający się mózg.
Regulator wykazał, że w ciągu czterech miesięcy firma Betent umieszcza reklamy gier losowych na swojej stronie Betcity.nl, nie podejmując działań mających na celu zapobieganie wyświetlaniu ich młodym ludziom.
Przypomnijmy, że naruszenia miały miejsce przed przejęciem operatora przez Entain, które zostało ogłoszone w czerwcu 2022 roku.
Kolejna kara
To już czwarta kara nałożona przez KSA w ciągu sześciu miesięcy w ramach dochodzenia dotyczącego reklam kierowanych do młodzieży.
W marcu KSA ukarało firmę Hillside New Media Malta, należącą do Bet365, a w styczniu JOI Gaming i Toto Online za naruszanie podobnych zasad dotyczących narażania młodych ludzi na reklamy.
W każdym przypadku regulacja nałożyła karę w wysokości 400 000 euro. „Prawo zabrania dostawcom gier losowych kierowania reklam do młodych dorosłych” – powiedział przewodniczący KSA, René Jansen.
„KSA śledzi to uważnie i dzięki tym czterem karom podkreśla, jak ważne jest, aby dostawcy gier losowych przestrzegali zasad, które mają chronić narażone grupy docelowe”.
Betcity akceptuje wyrok, ale uważa, że język określony w regulacjach jest dwuznaczny. Firma twierdzi, że zasady – które zabraniają kierowania reklam hazardowych do młodych ludzi – nie są jasne, jeśli chodzi o praktyczną realizację tego wymogu. Betcity cieszy się jednak, że wyrok zapewnia jasność w tej sprawie.