22.02.2023 10:32

Better Collective ogłasza wyniki finansowe po rekordowym 2022 roku

Better Collective przedstawiło raport finansowy za 2022 rok, który we wszystkich obszarach naznaczony był dla firmy rekordowymi wzrostami.

Udostępnij
Better Collective ogłasza wyniki finansowe po rekordowym 2022 roku

63-procentowy wzrost przychodów

Przychody Better Collective w czwartym kwartale 2022 roku wzrosły aż o 63% w rok do roku i osiągnęły poziom 86,1 mln euro. 44% to efekt wzrostu organicznego. Firma odnotowała także wzrosty w obszarze przychodów powtarzalnych (+94% rok do roku) i dochodu z udziału w przychodach (+81% rok do roku). W czwartym kwartale wyniosły one kolejno 41,3 mln euro i 39,2 mln euro.

EBITDA przed operacjami nadzwyczajnymi osiągnęła poziom 35,2 mln euro, co stanowi wzrost o 115% rok do roku przy marży na poziomie 41%. Rekordowy poziom osiągnęła także liczba klientów dokonujących pierwszego depozytu, która przekroczyła 580 000. Jest to wzrost o 117% rok do roku.

Udany dla Better Collective był nie tylko czwarty kwartał, ale także cały 2022 rok. Przychody firmy wzrosły o 52% rok do roku i wyniosły 269,3 mln euro. 34% wzrostów w tym obszarze stanowił wzrost organiczny.

Przychody powtarzalne w 2022 roku osiągnęły poziom 123,3 mln euro, co stanowi wzrost o 42% rok do roku. EBITDA przed uwzględnieniem operacji nadzwyczajnych wzrosła natomiast o 53% rok do roku i wyniosła 85,1 mln euro (marża 32%). Dochód z udziału w przychodach wzrósł o 42% do 96,4 mln euro.

Liczba klientów składających pierwszy depozyt przekroczyła w ubiegłym roku poziom 1 680 000, co stanowi rekordowy wzrost o 96%. O ponad 150% wzrósł również zysk na akcję (EPS).

Grupa osiągnęła dobre wyniki zarówno pod względem wzrostu przychodów, jak i zysku operacyjnego. Wynik ten został osiągnięty w dużej mierze dzięki zmianie warunków kilku kontraktów w USA z płatności z góry (CPA) na udział w przychodach. Wskutek tego Better Collective mogło pochwalić się rekordowym wzrostem EBITDA.

– Grupa osiągnęła dobre wyniki zarówno pod względem wzrostu przychodów, jak i zysku operacyjnego. Wynik ten został osiągnięty dzięki zmianie w zapisach kilku kontraktów w Stanach Zjednoczonych z płatności z góry (CPA) na udział w przychodach, dzięki czemu Better Collective mogło osiągnąć EBITDA w wysokości 100 mln euro, co oznacza wzrost o 80%. Zdolność do napędzania wysokiego rentownego wzrostu pozostaje bardzo ważna dla przyszłych ambicji Better Collective – ocenia Jesper Søgaard, CEO Better Collective.

Wzrosty w Europie i USA oraz udany początek nowego roku

Przychody z Europy i reszty świata wzrosły w 2022 roku o 59% do 52,2 mln euro, co było spowodowane wyjątkowo dobrymi wynikami podczas mistrzostw świata w piłce nożnej mężczyzn, podczas których odnotowano ponad 300 000 nowych klientów składających depozyt.

Przychody w USA wzrosły o 71% do 33,9 mln euro, do czego przyczynił się napięty kalendarz wydarzeń sportowych i udany start w stanie Maryland.

Pozytywna dynamika z 2022 r. utrzymała się także w styczniu 2023 r., w którym odnotowano rekordowe miesięczne przychody w wysokości ponad 37 mln euro, co stanowi wzrost o przeszło 40% rok do roku.

Głównym motorem napędowym wzrostów było uruchomienie rynku w Ohio. Wzrosty są porównywalne z ubiegłym rokiem, kiedy oficjalnie ruszył rynek w Nowym Jorku.

Niezwykle znamienne było także partnerstwo medialne z Wirtualną Polską. Zwłaszcza, że na całym świecie Better Collective współpracuje już z wieloma uznanymi markami takimi jak The Telegraph i The New York Post.

20 stycznia 2023 r. zakończono program skupu akcji własnych o wartości 5 mln euro, w ramach którego zgromadzono 394 645 akcji. W sumie Better Collective posiada w tym momencie 1,1% wszystkich pozostających w obrocie akcji.

Zarząd firmy podjął także decyzję o uruchomieniu nowego programu wykupu akcji o wartości 10 mln euro. Celem programu wykupu jest pokrycie przyszłych płatności związanych z zakończonymi przejęciami i programami LTI.

Sfinalizowana została również, opiewająca na kwotę 4,3 mln dolarów, transakcja dotycząca aktywów dla mediów sportowych na wschodzących.

Ważnym wydarzeniem, które wzmacnia wrażenie wyjątkowo udanego początku nowego roku był nabycie przez Better Collective udziałów w Catena Media w ilości równej 6 093 381 akcji (8,5%)

Prężny rozwój Better Collective nie umknął uwadze branży. Dwóch założycieli Better Collective, Jesper Søgaard i Christian Kirk Rasmussen, odebrało podczas gali iGB Affiliate Awards nagrodę za całokształt działalności.

Optymistyczne perspektywy

Biorąc pod uwagę to jak udane było kilka ostatnich miesięcy dla Better Collective, nie może dziwić, że zarząd stawia sobie ambitne cele na 2023 rok. Firma oczekuje przychodów w przedziale 290-300 mln euro oraz EBITDA przed uwzględnieniem operacji nadzwyczajnych w wysokości 90-100 mln euro.

Better Collective nieustannie inwestuje także w rozwój organiczny i zdecydowało się na podejęcie jednorazowych kosztów inwestycji, aby umocnić swoją obecność w Ameryce Łacińskiej i na innych rynkach wschodzących, gdzie regulacje wkrótce wejdą w życie

Grupa będzie nadal dążyć do zwiększenia udziału w przychodach w USA, choć zauważa, że kalendarz na 2023 rok nie jest tak bogaty jak w przypadku 2022 roku, kiedy byliśmy świadkami otwarcia rynku w kilku nowych stanach.

– Po przytłaczająco dobrym początku stycznia jeszcze bardziej nie mogę się doczekać 2023 r. Styczeń został naznaczony głównie przez uruchomienie rynku w Ohio – dając nam najlepszy miesiąc w historii – z przychodami >37 mln euro – co oznacza wzrost o około 40% – dodaje Søgaard.

– Wiemy, że w tym roku będzie mniej wielkich wydarzeń sportowych niż w 2022 r. Naszą uwagę skupiamy wokół letnich mistrzostw świata kobiet w Australii i Nowej Zelandii oraz uruchomienia zakładów sportowych w Massachusetts. Będziemy kontynuować nasze wysiłki na rzecz rozwoju w Ameryce Łacińskiej i wypatrywać nowych możliwości rynkowych – kwituje CEO Better Collective.

Udostępnij
Mateusz Mazur

Mateusz Mazur