Ogolna 20 kwietnia 2023

BetVictor naruszył zasady swoją reklamą na Facebooku

autor: Mateusz Mazur
Reklama BetVictor na Facebooku została uznana za naruszającą kodeks reklamy przez Advertising Standards Authority (ASA).

Reklama BetVictor uznana za szkodliwą

W reklamie wykorzystano zdjęcie hiszpańskich piłkarzy Jordi Alby i Sergio Busquetsa. Tekst brzmiał: „Kto jest najbardziej niedocenianym zawodnikiem w klubie, któremu kibicujesz?”. ASA uznała, że naruszała ona kodeks Committee of Advertising Practice (CAP) dotyczący reklam hazardowych, które silnie oddziałują na osoby poniżej 18 roku życia – zasada ta obowiązuje od października zeszłego roku.

W odpowiedzi na zarzuty, BetVictor stwierdził, że Alba i Busquets nie są dobrze znani w Wielkiej Brytanii, w przeciwieństwie do piłkarzy takich jak Messi, Mbappe i Ronaldo, i dlatego nie wpadają w kategorię “wysokiego ryzyka”, jak określono to w CAP. BetVictor dodał, że żaden z zawodników nie zdobył bramki przeciwko drużynom z Wielkiej Brytanii i nie grał przeciwko żadnej drużynie w Premier League od 2019 roku.

Uzasadniona skarga

Niemniej jednak, ASA uznała skargę za uzasadnioną i powołała się na wytyczne CAP, które określają, że piłka nożna ma inherentne silne oddziaływanie na osoby poniżej 18 roku życia. ASA dodała, że mimo że Alba i Busquets nie są zbyt kojarzeni z klubami w Wielkiej Brytanii czy Premier League, kodeks CAP zabrania wykorzystywania piłkarzy zagranicznych w reklamach hazardowych.

Dodatkowo, ASA stwierdziła, że BetVictor nie zrobił wystarczająco dużo, aby wykluczyć osoby poniżej 18 roku życia z możliwości oglądania reklamy, ponieważ Facebook nie ma “solidnych środków weryfikacji wieku”.

W konkluzji, ASA uznała, że BetVictor naruszył kodeks CAP, w tym zasady 16.1, 16.3 i 16.3.12. Kancelaria prawnicza Poppleston Allen powiedziała, że orzeczenie to stanowi przełom w reklamach hazardowych w Wielkiej Brytanii.

Dodaj komentarz