21.07.2025 12:03

Bezprecedensowa sytuacja na rynku. Dwóch bukmacherów „na przodzie” koszulki

Z przodu koszulki meczowej Piasta Gliwice znajdują się loga dwóch bukmacherów: Lebull oraz Betters. To bezprecedensowa sytuacja, aby konkurencja reklamowała się w tym samym klubie.

Udostępnij
Na koszulkach Piasta Gliwice znalazło się logo bukmachera Lebull oraz Betters

Firmy bukmacherskie od lat są jednymi z największych sponsorów polskiego sportu. Niektóre z nich są obecne w kilku klubach PKO BP Ekstraklasy. W zależności od rodzaju partnerstwa, logo jest obecne na różnych miejscach koszulki lub spodenek. Ostatnio nie zdarzyło się jednak tak, aby jeden klub wspierały dwa konkurencyjne podmioty. Do takiej sytuacji doszło w Piaście Gliwice.

Ekstraklasowicz 25 czerwca pochwalił się dwuletnią umową z markami Lebull i Betters. Teraz oba logotypy znalazły się na froncie koszulek meczowych.

Decyzja o współpracy z dwoma podmiotami z tej samej branży została poprzedzona szczegółowymi rozmowami z każdym z partnerów. Obie firmy wyraziły chęć na taki model współpracy, akceptując warunki obecności na koszulce i mając świadomość wzajemnej obecności. Kluczowe było dla nich wsparcie klubu oraz możliwość budowania rozpoznawalności swojej marki w przestrzeni sportowej. Z naszej perspektywy, nie doszło do konfliktu interesów – każda z firm ma jasno określony zakres działań promocyjnych. Tego rodzaju współpraca pokazuje również, że możliwe jest nowoczesne, elastyczne podejście do sponsoringu w piłce nożnej – z korzyścią zarówno dla partnerów biznesowych, jak i dla klubu – mówił w rozmowie z „Interplay.pl” Maksymilian Raczyński, manager ds. sponsoringu i reklamy w Piaście.

Cieszymy się, że Piast Gliwice może być prekursorem tego rodzaju rozwiązania w Ekstraklasie. To prawdopodobnie pierwsza taka sytuacja w polskiej piłce, w której dwóch konkurencyjnych sponsorów z tej branży pojawia się jednocześnie na koszulce meczowej jednego zespołu. Wierzymy, że wnosimy tym samym powiew innowacji do rozgrywek ligowych i otwieramy nowe możliwości dla całego rynku sponsoringu sportowego. Jako Piast liczymy, że dzięki naszej współpracy pomożemy zarówno firmie Lebull, jak i Betters w skutecznej promocji ich marek, a wspólne działania przyniosą wymierne korzyści wszystkim stronom – dodał nasz rozmówca.

Udostępnij
Jakub Kłyszejko

Jakub Kłyszejko