Bukmacherka 19 lipca 2024

„Chcemy być liderem i pod wieloma względami już nim jesteśmy” [WYWIAD]

Betclic został sponsorem tytularnym pierwszej, drugiej i trzeciej ligi. Bukmacher ma bardzo ambitne plany i chce zostać liderem rynku na wszystkich płaszczyznach. – Mam nadzieję, że za cztery lata będziemy mieć dużą przewagę nad innymi podmiotami na rynku – powiedział nam Bartłomiej Płoskonka, Country Manager Betclic Polska.

Jakub Kłyszejko, redaktor naczelny portalu Interplay.pl: Na co liczycie w trakcie trwania tej wielkiej umowy?

Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska:  Podpisaliśmy czteroletni kontrakt i przede wszystkim liczymy na wzrost rozpoznawalności marki Betclic w Polsce. Jesteśmy najpopularniejszym bukmacherem jeżeli chodzi o liczbę graczy i pierwszym wyborem wśród młodych. Najnowsze dane są dla nas bardzo optymistyczne. Pod kątem obrotu gonimy lidera rynku, a w czerwcu wyprzedziliśmy Superbet. Myślę, że kwestią miesięcy jest nasz atak na pozycję lidera w tej kategorii.

Ogólna umowa wpływa na poprzednie działania z klubami? Byliście sponsorem między innymi Warty Poznań, która spadła z Ekstraklasy.

– Jesteśmy Sponsorem Tytularnym Betclic 1., 2. i 3. Ligi piłkarskiej, podpisując największy kontrakt w historii piłki klubowej w Polsce. Taka inwestycja wiązała się niestety ze zmianami w piłkarskiej drabince sponsoringowej. Utrzymaliśmy nasze współprace na poziomie Ekstraklasy z Puszczą Niepołomice i Stali Mielec. Współpracę z Ruchem Chorzów i Wartą Poznań musieliśmy zakończyć, ale wspomniane kluby również będziemy oglądali z logo Betclic na koszulkach meczowych ze względu na nasz główny sponsoring.

Chcecie się skupić głównie na piłce nożnej?

– Piłka nożna jest sportem pierwszego wyboru dla Graczy wszystkich podmiotów branży bukmacherskiej, ale my rozwijamy każdy aspekt naszej działalności. Za moment będą igrzyska olimpijskie. Są dla nas ważne ze względu na tenisa, lekkoatletykę i siatkówkę, gdzie mamy szanse medalowe. Polacy uwielbiają sport i uwielbiają sukces. Tam, gdzie będzie sukces, będą pojawiali się Gracze. Oprócz piłki nożnej skupiamy się też na sportach walki i e-sporcie, bo widzimy w tym duży potencjał. Nadal jesteśmy Sponsorem Głównym Fame MMA i Partnerem Bukmacherskim UFC na rynkach w Polsce, Francji i Portugalii. Nie rezygnujemy również z rozrywki i w naszych działaniach na pewno nadal będziemy stawiali na branded content i sponsoring wydarzeń muzycznych. Nie da się jednak ukryć, że dla naszego klienta piłka nożna jest podstawowym i najważniejszym produktem, który niezmiennie rośnie. Mam nadzieję, że dzięki temu kontraktowi Gracze jeszcze chętniej będą obstawiać Betclic 1., 2. i 3.Ligę.

Kontrakt z PZPN pokazuje, że chcecie bardzo mocno rozpychać się na polskim rynku i za moment całkowicie prześcignąć konkurencję?

– Chcemy być liderem i pod wieloma względami już nim jesteśmy. Chociażby jeżeli chodzi o komunikację marketingową, social media, ocenę aplikacji mobilnej przez graczy czy liczbę graczy. Mamy własny pomysł, wybraliśmy swój kurs i realizujemy go od pięciu lat. Wyniki naszej firmy pokazują, że to dobry kierunek. Dzięki nim zdecydowaliśmy się na wprowadzenie akcji bez podatku, a teraz na ten rekordowy kontrakt. Jesteśmy firmą, która nie przynosi strat, tylko zyski od dwóch lat.

To trochę niestety ewenement na rynku bukmacherskim…

– Zgadza się, jest to ewenement, ale to efekt pracy całego zespołu Betclic Polska, jasno wytyczonej strategii i kreatywności w podejściu do działań marketingowych i sponsoringowych na polskim rynku. Mam nadzieję, że za cztery lata będziemy mieć dużą przewagę nad innymi podmiotami na rynku.

W zakresie kreatywności w sponsoringu na konferencji podzieliłeś się informacją o planowanej akcji z jacuzzi na stadionach Betclic 1. Ligi. Możesz opowiedzieć więcej o tym pomyśle?

– Tak, do każdej umowy sponsoringowej czy szerzej działań marketingowych, staramy się podejść kreatywnie i nieszablonowo. Nie inaczej jest w przypadku tego kontraktu. Razem z PZPN, przedstawicielami lig i klubów pracujemy nad wieloma aktywacjami. Część z nich takie jak: konkursy w przerwie meczów, konkursy dla kibiców, Typer Betclic 1. Ligi czy Fantasy Betclic 1. Liga ruszą od razu.

Równolegle pracujemy nad akcjami specjalnymi, które nie tylko staną się głośne i wyróżnią nas na rynku sportowym, ale również podkręcą doświadczenie VIP wśród kibiców. Przykład z jacuzzi jest tylko jedną z tych aktywacji, znaną ze stadionów najlepszych lig świata. Gwarantuję jednak, że to tylko jedna z aktywacji, którą zaskoczymy społeczność w trakcie obowiązywania kontraktu. Szczegóły będziemy ogłaszali niebawem w naszych kanałach social media.

Dodaj komentarz