Co myślisz o grach reklamowych? – raport
Wystartowało pierwsze w Polsce badanie na temat gier reklamowych. Temat promocji przez rozrywkę, dobrze rozpoznany na rynkach zachodnich, w Polsce dotychczas był zagadką.
Wystartowało pierwsze w Polsce badanie na temat gier reklamowych. Temat promocji przez rozrywkę, dobrze rozpoznany na rynkach zachodnich, w Polsce dotychczas był zagadką. Dzięki prowadzonej akcji okaże się, kim w rzeczywistości jest polski pasjonat gier on-line oraz jaki ma on stosunek do reklam w nich zamieszczanych. Ankieta dostępna jest pod adresem www.ostryga.pl/ankieta
Advergames, doskonale znane oraz popularne na rynkach zachodnich, w Polsce dopiero zaczynają być traktowane jako profesjonalne narzędzie promocyjne. W Stanach Zjednoczonych prowadzone są regularne badania sprawdzające profil gracza oraz jego stosunek do reklamy w grach. Okazuje się, że przeciętny pasjonat tego typu rozrywki to nie nastolatek, lecz najbardziej pożądany konsument – pracujący i mieszkający w dużym mieście 29-latek. Tego typu informacje o polskich sympatykach rozrywki internetowej zostaną upublicznione już w październiku.
Badanie rozpoczęło się 5 września i potrwa do końca miesiąca. Krótka ankieta dostępna jest on-line pod adresem www.ostryga.pl/ankieta. Patronami medialnymi badania są: Puls Biznesu, e-biznes, webinside, MediaRun, portal o2.pl, fotosik.pl, sms.pl, boja.pl. Różnorodność patronów pozwoli dotrzeć do możliwie szerokiej próby badawczej. Dodatkowo, na portalu Gazeta.pl, planowane jest badanie na temat aktywności graczy korzystających z serwisów tematycznych.