Rozmowa ze Zbigniewem Wośkowiakiem, właścicielem firmy Usługi Rynkowe
Waldemar Banasik, Interplay: Widzieliśmy się ostatnio na Targach Enada w Rimini. W jakim charakterze byliście tam Państwo?
Zbigniew Wośkowiak, Usługi Rynkowe: Na tak dużej imprezie targowej z ciekawością przypatrywaliśmy się najnowszym trendom w naszej branży. Oprócz tego razem z naszym włoskim partnerem, firmą Smile, oferowaliśmy tam klientom Gacha Kiosk – ekspozytor wyprodukowany w Polsce. Jest on identyczny jak ten, który został przywieziony przez Włochów na ubiegłoroczne Targi Surexpo – znacznie jednak od niego tańszy. Warto dodać, że poziom estetyki Gacha Kiosku pozwala śmiało myśleć o możliwości postawienia automatów w galeriach handlowych czy innych ekskluzywnych miejscach.
W.B.: Wróćmy do Polski. Jakie nowości przygotowujecie na ten sezon dla Waszych Klientów – fanów Kubusia Puchatka?
Z.W.: Oprócz kilku stałych zestawów, co miesiąc pojawia się nowy Kubuś. Stale powiększa się również oferta zabawek innych marek – w większości są to przywieszki do telefonów, piórników itp. Z nowości wiosennych trzeba wspomnieć przede wszystkim o Faires – disneyowskich wróżkach. Licencja ta, jak nas zapewniano w Disney Polska będzie w tym roku szczególnie promowana. Poza tym mamy w ofercie Witch 2, coraz bardziej popularne Hello Kitty i My Melody, oparte na grze komputerowej breloczki z psami Nintendogs, a także nowego Kubusia Baby Spring (Kubuś w przebraniu młodych zwierzątek). Wszystkie te nowości oraz inne dostępne kolekcje (w sumie jest ich około 30) można obejrzeć na naszej stronie www.kubusie.pl.
Najważniejszą jednak nowością, dotyczącą sposobu obsługi automatów jest zmiana mechanizmów z 2x2zł. na 5 zł.
W.B.: Ale czy to nie będzie zbyt wysoka cena?
Z.W.: Według naszego rozeznania – nie. Nasze produkty są markowe, operatorzy i klienci rozumieją, że spory udział w cenie stanowi kwota licencji np. dla Disneya, poza tym zabawki są bardzo dobrze wykonane – nie jest to typowa „chińszczyzna”, no i są niepowtarzalne, dostępne tylko w naszych automatach lub Gacha Box. Wydaje nam się, że w takiej sytuacji wydanie złotówki więcej nie będzie stanowiło dla klientów większego problemu – szczególnie w dużych aglomeracjach i w miejscowościach wypoczynkowych. Natomiast dużym ułatwieniem dla klientów będzie zmiana na wrzutnię z jedną monetą. W rezultacie przewidujemy, że ilość losowań nie powinna się zmniejszyć: łatwość obsługi zrekompensuje podwyżkę ceny.
W.B.: A czy w związku ze zmianą mechanizmów zmienią się warunki sprzedaży dla operatorów?
Z.W.: Tutaj nic się nie zmienia. Ceny automatów i kapsuł zostają bez zmian, czyli operatorzy powinni odnotowywać wyraźnie większe zyski. Staramy się traktować poważnie naszych dotychczasowych odbiorców, a jednocześnie zachęcić do współpracy nowych operatorów. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do kontaktowania się z naszym dyrektorem handlowym Joanną Rusińską, tel. 500-088-818.
W.B.: Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia.