Co z bukmacherami w Premier League? Mimo zakazu są… nowe umowy
Od sezonu 2026/2027 kluby Premier League nie będą mogły reklamować zakładów bukmacherskich na swoich koszulkach. Mimo tego... są podpisywane nowe umowy, które będą obowiązywać w najbliższym czasie.
Premier League będzie pierwszą ligą w Wielkiej Brytanii, która dobrowolnie podejmuje działania w celu ograniczenia reklam hazardu. Komunikat ligi został wydany po szeroko zakrojonych konsultacjach z udziałem przedstawicieli ligi, klubów oraz Departamentu Kultury, Mediów i Sportu. Kontrakty z firmami bukmacherskimi są warte około 60 milionów funtów. Zakaz reklamowania firm z branży bukmacherskiej wejdzie w życie od sezonu 2026/2027.
Do tego czasu zespoły z angielskiej elity chcą jednak, aby bukmacherzy nadal z nimi mocno współpracowali. W88 został oficjalnym sponsorem koszulki Burnley FC na sezon 2023/24. Będzie ona noszona zarówno przez pierwszą drużynę mężczyzn, jak i kobiet w nadchodzącym sezonie.
We can confirm @w88football as our official shirt sponsor for the 2023/24 season 🤝
— Burnley FC (@BurnleyOfficial) June 28, 2023
Hilly Ehrlich, menedżer ds. rozwoju biznesowego firmy W88, powiedział: – Jesteśmy wielkimi pasjonatami piłki nożnej i Premier League. Cieszymy się, że możemy współpracować z Burnley FC, w momencie, gdy drużyna wróciła do PL.
Na podobny krok zdecydował się Fulham Londyn. Zgodnie z umową, która obejmuje sezon 2023-24, logo bukmachera SBOTOP pojawi się na przodzie męskich koszulek pierwszej drużyny. Logo operatora pojawi się również na koszulkach treningowych zawodników.
Ponadto azjatycki operator odniesie korzyści z umieszczenia logo na różnych powierzchniach na własnym stadionie Craven Cottage. W poprzednim sezonie SBOTOP współpracował z Leeds United.