Edukacja poprzez rozrywkę – nowa gra Quiz’n’Money jest dla Wszystkich!
Spółka Finigame, tworząca gry w segmencie Game-based Learning, w grudniu uruchomiła nową wieloosobową grę edukacyjną – Quiz’n’Money. Zgodnie z raportem firmy MarketsandMarkets, segment ten wzrośnie w ciągu następnych pięciu lat z 11 miliardów do prawie 30 miliardów dolarów. Gry oparte na umiejętnościach i scenariuszach play-to-earn to coraz szybciej rosnący segment całego rynku online. Największym zainteresowaniem cieszą się gry pozwalające wykorzystywać wiedzę, kreatywność, inteligencję i zdobyte doświadczenie. Dodając do tego możliwość rywalizacji z ludźmi z całego świata tworzymy nowoczesną platformę, która z jednej strony dostarcza rozrywki, a z drugiej edukuje i rozwija.
Pierwsza, podstawowa wersja gry Quiz’n’Money została uruchomiona w 2017 roku, w celu zweryfikowania przyjętych założeń biznesowych i samej mechaniki gry. Po bardzo obiecujących, wstępnych wynikach, w 2019 roku postanowiono przeznaczyć fundusze na rozwój docelowych funkcjonalności i stworzenie finalnej wersji gry, która wystartowała w Polsce i wybranych krajach anglojęzycznych.
Gra Quiz’n’Money to internetowa platforma edukacyjno-rozrywkowa, pozwalająca rywalizować ludziom z całego świata. Biorąc udział w rozgrywkach gracze rozwiązują quizy składające się z pytań o różnorodnej tematyce, tym samym poszerzają swoją wiedzę oraz wygrywają realne nagrody pieniężne lub rzeczowe. Zasady gry Quiz’n’Money są proste i oparte na znanych mechanizmach używanych w teleturniejach telewizyjnych. Dzięki wykorzystaniu dowolnej liczby kategorii pytań oraz poziomu ich trudności, gra idealnie wpisuje się w strategię podnoszenia kompetencji oraz rozwoju wiedzy przez graczy. Platforma pozwala również organizować turnieje quizowe, dotyczące ważnych kwestii społecznych, kulturalnych czy ekologicznych, dzięki czemu może mieć realny wpływ na wzrost świadomości społeczeństwa.
Platforma Quiz’n’Money jest dostępna na całym świecie, a dzięki tłumaczeniom na różne języki, eliminuje podstawowy problem bariery językowej. Stworzone mechanizmy pozwalają grać w tym samym czasie osobom zamieszkującym różne kraje, co czyni rywalizację jeszcze bardziej ekscytującą i wciągającą. “Jesteśmy bardzo podekscytowani, dając Polakom możliwość rywalizacji z mieszkańcami całego globu. Wierzymy, że nasz narodowy spryt oraz otwartość na nowości spowoduje, że będziemy przodować w rankingach wiedzy na różne tematy.” podsumowuje jeden z twórców, Tomasz Szymański.
O spółce Finigame:
Finigame Sp. z o.o. Jest własnością 4 udziałowców. Kilka lat temu firma udostępniła wersję Beta platformy, aby zweryfikować założenia biznesowe i sam model. Wersja beta była uproszczoną platformą o ograniczonej funkcjonalności, ale wystarczająco rozwiniętą, aby przetestować ważne założenia (MVP). W 2020 roku projekt otrzymał dofinansowanie w wysokości 1,1 mln zł ze środków unijnych na rozwój 3 modułów – Aplikacje Mobilne, CRM oraz Whitelabel.
Platforma Quiz’n’ Money
Platforma została zaprojektowana w taki sposób, aby gracze różnych narodowości, posługujący się różnymi językami mogli rywalizować między sobą. Każdy z uczestników będzie otrzymywał pytania w wybranym przez siebie języku. Dzięki globalnemu zasięgowi platforma będzie wykorzystywana w celach edukacyjnych poprzez publikacje pytań o uniwersalnych wartościach i zasadach współżycia. Platforma umożliwia dodawanie dowolnej liczby i kategorii pytań, np.: sport, anatomia, muzyka, sztuka, celebryci, jak również wąskich specjalizacji np.: mistrzostwa świata w piłce nożnej, starożytność oraz kategorii przygotowanych na specjalne okazje. Od czasu uruchomienia platformy pod koniec ubiegłego roku zorganizowaliśmy już 2 duże turnieje: Turniej Świąteczny i Turniej Noworoczny, które cieszyły się dużym powodzeniem i zaangażowaniem uczestników. W naszym planach kolejne turnieje związane z nadchodzącymi wydarzeniami.