08.08.2023 20:32

Entain demonstruje siłę „efektu Wrexham” w zakładach sportowych. Kolosalny skok

Podczas, gdy Wrexham AFC przygotowuje się do debiutu w League Two w najbliższy weekend po awansie i zdobyciu sławy dzięki serialowi dokumentalnemu "Welcome to Wrexham", Entain ujawnił "efekt Wrexham" w zakładach sportowych. Odkąd Ryan Reynolds i Rob McElhenney przejęli klub w 2020 roku, bukmacherzy z Wielkiej Brytanii - Ladbrokes i Coral odnotowali wzrost o 59% liczby zakładów postawionych w sezonie 2021/22 National League w porównaniu z sezonem 2017/18.

Udostępnij
Entain demonstruje siłę "efektu Wrexham" w zakładach sportowych. Kolosalny skok

To więcej niż w przypadku Championship, League One i League Two, które odnotowały odpowiednio 15%, 32% i 24% wzrostu. Entain pochwalił „potężny wpływ”, jaki serial dokumentalny wywarł na popularność piłki nożnej spoza ligi.

Widzieliśmy ogromną zmianę w sposobie, w jaki fani angażują się w swoje ulubione sporty, a dostęp za kulisami w sportowych serialach dokumentalnych tylko to zwiększył. Podkreślają one znaczenie znalezienia nowych i innowacyjnych sposobów interakcji fanów ze sportem i wspierania ich ulubionych drużyn, ale także przyciągają nowych fanów do sportu i chcą rozszerzyć swoją rozrywkę, wspierając drużynę zakładem – powiedział Dominic Grounsell, główny dyrektor handlowy w Entain.

Firma hazardowa zwróciła również uwagę na wpływ innych klubów spoza ligi, takich jak Notts County FC, który zajął drugie miejsce w sezonie 2022/23 National League i odnotował 89% wzrost liczby zakładów na drużynę od sezonu 2021/22.

Co więcej, Entain Australia zanotował kosmiczny wzrost o 781% liczby zakładów postawionych na mecze piłkarskie Wrexham AFC od sezonu 2019/20 do 2022/23. Tymczasem w USA liczba zakładów BetMGM postawionych na dowolny mecz Wrexham wzrosła o 3818% od sezonu 2020/21 do sezonu 2022/23.

„Dzięki statusowi celebrytów nowych właścicieli, Wrexham AFC odnotował wzrost popularności w USA, a dane Google Trends pokazują nawet, że Czerwone Smoki stały się jedną z najczęściej wyszukiwanych drużyn, bardziej niż najlepsza liga piłkarska w kraju, Major League Soccer” – brzmi komunikat Entain.

Podobne doświadczenia miały miejsce w innych dyscyplinach sportowych, takich jak NBA. Najlepsza koszykarka liga świata odnotowała wzrost popularności zakładów po premierze „The Last Dance” na Netflix w kwietniu 2020 roku. Skok wyniósł 46% od sezonu 2019/20 do 2020/21.

Popularność serialu „Drive for Survive” w serwisie Netflix przyciągnęła również nowych fanów do Formuły 1. Liczba zakładów postawionych na wyścigi wzrosła o 16% w 2022 roku w porównaniu z 2021 i o 63% w porównaniu z 2019, kiedy wyemitowano pierwszy sezon.

W Entain stale monitorujemy ewolucję tego ruchu, słuchamy naszych klientów i tworzymy treści, które z nimi współgrają – podkreślił Grounsell i dodał: – Seria dokumentalna Coral „Taking the Reins” jest tego doskonałym przykładem i wzmacnia nasze zaangażowanie w dostarczanie fanom emocji poza torem, boiskiem czy kortem.

Firma Entain jest niezwykle aktywna na rynku. Brytyjska firma przejęła 365 scores za 120 mln funtów oraz polskiego bukmachera STS za 750 mln funtów. Ponadto Entain jest właścicielem takich marek jak bwin, Coral, Ladbrokes, PartyPoker i Sportingbet.

fot. Wrexham/Twitter

Udostępnij
Adrian Janiuk

Adrian Janiuk