ESL znany jest z organizacji sztandarowej imprezy na polskiej scenie e-sportowej, czyli Intel Extreme Masters w Katowicach i ESL One. Ogromne rozgrywki połączone z targami, ściągają do Katowic nawet 170 tysięcy zwiedzających, a przed monitory ponad 2 miliony widzów. Warto podkreślić, że takie imprezy łączą rozgrywki sportowe z dużym widowiskiem wizualnym.
Współpraca pomiędzy ESL i Universalem ma na celu stworzenie dedykowanej wytwórni muzycznej, która wykorzysta do promocji turnieje oraz kanały w social mediach. W przyszłości zobaczymy występy muzyczne w przerwach rozgrywek, oraz w przerwach meczy, lub w zapowiedziach przed starciami. Siedziba wytwórni znajdzie się w Berlinie, a oko na nią będą mieli Dirk Baur – prezes działu marketingu, i Gustav Kalla – szef sekcji e-sportu w UMG.
To nie pierwsza forma współpracy UMG. Filia firmy z Kanady nawiązała w lipcu współpracę z Luminosity Gaming z siedzibą w Toronto. Na podstawie umowy, gracze korzystający z platform Lumonisity mogą odsłuchiwać playlisty z muzyką hiphopową.
Natomiast ESL wchodziło już we współpracę z organizatorami imprez muzycznych. Jak podaje portal Esports Insider, ESL był niedawno obecny na Wacken Open Air, festiwalu muzyki heavymetalowej. – To wyjątkowe partnerstwo w e-sporcie, więc ciężko ocenić jak to się rozwinie, ale jesteśmy zaintrygowani. Istnieje już historia występów muzycznych na imprezach e-sportowych, takie jak występ DJ Khaleda na Overwatch League Grand Finals. – zasugerował Adam Fitch z portalu Esports Insider.
Można się spodziewać, że to dopiero początek rozwoju tego typu projektów, które służą podniesieniu prestiżu wydarzeń e-sportowych.Dla branży muzycznej jest to okazja na dotarcie do klientów, jakimi są gracze, poprzez dedykowane imprezy.
fot. facebook.com/ESL