Ubiegłoroczny wzrost był spowodowany przez dodanie do oferty nowych esportów, w tym Quake Champions, Arena of Valor, Rainbow Six i Clash Royale, a także Age of Empires II, gry, która wciąż ma wielu fanów pomimo braku dużych turniejów.
Overwatch był jedynym esportem z oferty 1xBet, który nie zyskał nowych graczy, pomimo gwałtownego wzrostu liczby turniejów. Natomiast League of Legends (LOL) wykazała 47 procent wzrostu w porównaniu z 2017 r. Liczba obstawiających na LOL, dla których średnia stawka jest prawie dwukrotnie wyższa od CS: GO – najpopularniejszego komponentu oferty e-sportowej 1xBet – ma wzrosnąć o co najmniej 30% w 2019 roku.
Charakter graczy esports przyczynił się do zwiększenia liczby klientów korzystających z usługi 1xBet za pośrednictwem telefonu komórkowego. Liczba ta wynosi obecnie 77 procent, co stanowi wzrost o 12 procent w stosunku do poprzedniego roku. Co ciekawe, gracze z Androidem stanowią ponad 80 procent wszystkich graczy korzystających z wersji mobilnej.
Eugene Kiryukhin, dyrektor ds. Rozwoju partnerów międzynarodowych 1xBet, wyjaśnił: "To nie pierwszy raz, gdy esports znalazł się w pierwszej dziesiątce pod względem ogólnej popularności wśród graczy, ale pełny potencjał esportów nie został jeszcze osiągnięty. Jeśli chodzi o trendy w samych zakładach esport, zakłady z urządzeń mobilnych stają się coraz bardziej popularne. Większa aktywność graczy i wzmożone zainteresowanie esportem zmotywowało nas do stworzenia unikalnych rynków dla zakładów. W szczególności zakłady na poszczególnych graczy w zespole w zeszłym roku stały się stałym rynkiem wraz z regularnymi dużymi zakładami na wydarzenia."
Dodał: "Widzieliśmy także początkowy spadek zaangażowania nowych graczy przy nietypowych typach zakładów. Jest to jednak spowodowane szeroką gamą oferowanych usług. Kilka lat temu istniał tylko zestaw standardowych rynków dla meczów: wygrana, handicap i suma. Obecnie istnieją dziesiątki opcji dla dużych turniejów, co jest szczególnie niezwykłe dla nowych odwiedzających naszą stronę. Szczególnie dla tych, którzy przyszli do nas z innych stron, na których są ograniczone zakłady do kilku rynków. Na początku nowi użytkownicy wolą obstawiać zdarzenia, do których są przyzwyczajeni. Jednak po dwóch-trzech tygodniach ich zainteresowanie niezwykłymi rynkami wzrasta w porównaniu do klientów starszych, dla których rynki te nie są już nowe.”