Seria 2018 F1 Esports Pro prezentowana przez New Balance, rozpocznie się w październiku z pulą nagród 150 000£. Zawody odbędą się w Gfinity Esports Arena w Londynie. Przypomnijmy, że impreza oparta jest o serię gier F1, produkcji brytyjskiej firmy Codemasters.
Julian Tan, szef zespołu F1 Esports Formule 1, skomentował ogłoszenie. – Premiera serii Pro to kluczowy moment dla serii F1 Esports. W krótkim czasie kierowcy z całego świata, spotkają się, by dołączyć do oficjalnych zespołów F1. Liczymy że przywiozą z domu swoja pasję do sportów motorowych i gier, dzięki czemu dojadą aż po podium. Dzięki zaangażowanym zespołom F1 udało nam się połączyć moc e-sportu z magią Formuły 1, tworząc serię napędzaną adrenaliną, która jest transmitowana na cały świat. Teraz nadszedł czas, aby zespoły zaprezentowały swoje najlepsze umiejętności nie możemy się doczekać, aby ukoronować tegorocznych mistrzów drużyn i kierowców. – powiedział Tan.
W rozgrywkach weźmie udział aż 9 obecnych zespołów Formuły 1, z których wielu współpracuje juz z istniejącymi organizacjami esportowymi – Mercedes-AMG Petronas Esports, Red Bull Racing Esports Team, Hype Energy eForce India F1 Esports Team, Williams Esports, Renault Sport Team Vitality , Ekipa Haas F1 Esports, McLaren Shadow, ekipa Toro Rosso Esports i e-sportowa drużyna Alfa Romeo Sauber F1. Obecnie tylko Ferrari nie dołączyło do organizacji.
– To zaszczyt powitać najlepszych graczy na świecie w Gfinity Esports Arena w ramach rozgrywek F1 Esports Pro Series. Jesteśmy przygotowani, aby zobaczyć konkurencję zupełnie niepodobną do innych, ponieważ nasi utalentowani kierowcy walczą o to, aby zostać tegorocznym mistrzem F1 Esports. Dla ambitnych graczy oglądających na całym świecie wydarzenie z pewnością będzie ekscytujące – powiedział Mark Brittain, dyrektor ds. handlowych w Gfinity.
F1 Series rozpocznie się 10 października i potrwa do 31 października, a Grand Finals odbędą się 16 i 17 listopada. Osoby, które nie mogą osobiście uczestniczyć w zawodach, mogą oglądać całą akcję na żywo na Facebooku i wybranych globalnych sieciach telewizyjnych.
fot. Codemasters