Festyn Ludowy jako fakt gospodarczy w Niemczech
Niemiecki Związek Wystawców (DSB) reprezentuje okolo 90% zrzeszonych wystawców czyli circa
4600 przedsiębiorstw (w sumie 5000 ) w tej branzy, które obsługują w ciagu roku 14 tys. festynów w kraju .
Z jego inicjatywy i z pomocą Ministerstwa Gospodarki i Technologi Narodowej, przeprowadzono tzw. „ Studium rynkowe”.
W ramach „ Studium rynkowego o znaczeniu faktu gospodarczego – festyny ludowe – dotyczących przedsiębiorstw średnich przemysłu turystycznego w Niemczech i jego nastepstw na wzrost efektywnosci przedsiębiorstw średnich branży wystawczej” , zostaly zbadane efekty socjalno-ekonomiczne festynów ludowych, na bazie najnowszych ankiet i analiz przeprowadzanych w przeszlości badań, na ten temat.
Podstawą analiz były ankiety osób ( 1204 ) odwiedzających festyny w Bonn, Herne, Oldenburg i Stuttgart, 151 wystawców na czterech największych festynach w Niemczech oraz czterdziestu ekspertów z zarządów miast, przedsiębiorstw: transportowych i hotelarskich oraz browarów i innych organizacji i zakładów, których działalność dotyczy i ma wpływ na festyny.