Electronic Arts, twórcy gry wideo FIFA 18, poinformowali, że mieli ponad 29 milionów odsłon na platformach cyfrowych podczas trzydniowych finałów na początku tego miesiąca.
Liczby te są o 400 procent wyższe w porównaniu z liczbą finalną w 2017 roku i zarazem podwajają oglądalność cyfrową turnieju EA Sports FIFA 18 Global Series rozgrywanego w Amsterdamie w dniach 28 maja – 3 czerwca.
Oprócz platform cyfrowych, 19 nadawców dostarczyło transmisje z finaów widzom telewizyjnym w 60 krajach.
– Moc prawdziwego sportu i e-sportu jest ogromnym mnożnikiem, a tegoroczny wzrost oglądalności online świadczy o tym, że moc ta ożywa. Znacząco przyspieszyliśmy rozwój konkurencyjnej gry dzięki EA SPORTS FIFA 18 Global Series i tegorocznemu Wielkiemu Finałowi, gromadząc globalną społeczność piłkarską w tym unikalnym ekosystemie, który jak wiemy będzie tylko rosnąć w nadchodzących sezonach – powiedział Todd Sitrin, dyrektor generalny i starszy wiceprezes ds. konkurencji w dziale gier w EA Sports w rozmowie z "Inside World Football".
W 2018 roku rywalizowało ponad 20 milionów graczy z 60 krajów podczas serii konkursów kwalifikacyjnych.
Mosaad "MSDossary" Aldossary z Arabii Saudyjskiej wygrał tytuł i nagrodę pieniężną w wysokości 250 000 dolarów amerykańskich.
Również FIFA zamierza mocniej zaangażować się w wydarzenia związane z e-sportem.
– Tegoroczny Wielki Finał FIFA eWorld Cup był ważnym krokiem naprzód w rozwoju i dalszej profesjonalizacji konkurencyjnych gier FIFA. Po przeniesieniu się do nowego miejsca i nowego formatu, tegoroczny sukces podkreślił wyjątkową szansę, pokazał że gra FIFA musi angażować się z nowymi fanami i publicznością, a także może wspierać ciągłe starania FIFA, aby wzbudzić zainteresowanie i rozwinąć futbol na całym świecie – dodał Jean-Francois Pathy, dyrektor ds. usług marketingowych FIFA.
fot. EA Sports