Flutter Entertainment przedstawia wyniki z 2022 roku
Gigant zakładów i gier online Flutter Entertainment przedstawił wyniki w 2022 roku. Mowa o przychodach w wysokości 7,69 mld funtów, co oznacza wzrost o 27% w skali rok do roku.
Wzrost przychodów Flutter Entertainment
Poza wzrostem przychodów, również EBITDA Flutter Entartainment okazała się lepsza niż w 2021 roku, gdyż wzrosła o 27% do 918 mln dolarów. Gigant zakładów i gier online zanotował stratę po opodatkowaniu w wysokości 305 mln funtów, podczas gdy skorygowany podstawowy zysk na akcję spadł z 257.7p do 189.0p, co było spowodowane wyższymi odsetkami i kosztami podatkowymi. Dług netto na koniec 2022 roku wyniósł 4,6 mld funtów, a wpływ na ten wynik ma przejęcie Sisal i loterii fantowej, a także wykup Adjarabet.
Grupa jest w szczególności zadowolona ze swojej działalności USA z 50% udziałem w rynku w czwartym kwartale. Dodatnia EBITDA pojawiła się zarówno w II, jak i IV kwartale, z wyłączeniem inwestycji w Maryland/Ohio.
Satysfakcja z wyników
W takich słowach na temat wyników Flutter Entertainment wypowiedział się dyrektor generalny, Peter Jackson – Flutter osiągnął dobre wyniki w 2022 roku, kontynuując realizację strategicznych projektów, które nakreśliliśmy w marcu zeszłego roku. Wzrost naszej bazy klientów rekreacyjnych zapewnił wzrost przychodów w 2022 roku o 27%. Zakończyliśmy rok z rekordową średnią miesięczną liczbą 12,1 mln graczy w czwartym kwartale.
Mamy niezrównaną pozycję numer jeden w Stanach Zjednoczonych, gdzie nadal rośniemy w siłę. Połączona moc FanDuel Advantage oraz Flutter Edge zapewniła nam jak dotąd najbardziej udane premiery w Maryland oraz Ohio. Za sprawą naszej głównej marki, czyli FanDuel, odnotowaliśmy rekordowy Super Bowl i pozyskaliśmy do tej pory ponad 1,2 mln klientów w 2023 roku.
Poza Stanami Zjednoczonymi, jesteśmy również zadowoleni z wyników naszej działalności w obliczu zmian regulacyjnych oraz trudnych porównań. Uważamy, iż jesteśmy dobrze przygotowani, by umacniać swoją pozycję na innych rynkach – mówi Jackson.