Futbin trafia w ręce Better Collective
Czym jest Futbin?
Praktycznie każdy gracz FIFA kojarzy lub korzysta z platformy Futbin, która zapewnia dostęp do najważniejszych informacji dotyczących gry. W związku z zainteresowaniem, Futbin jest wiodącą marką związaną z tą popularną serią gier komputerowych. Strona Futbin może pochwalić się statystykami w postaci 50 milionów odsłoń w skali miesiąca, a także 3 milionami aktywnych użytkowników dziennie w specjalnej aplikacji.
Głównym modelem biznesowym tej platformy jest sprzedaż reklam. W ostatnich czasie uruchomienie aplikacji Futbin pozwoliło poprawić przychody dzięki usługom subskrypcyjnym. Na przestrzeni dwunastu miesięcy, platforma wygenerowała 13 milionów euro przychodów z CAGR na poziomie 55% w latach 2019-2021.
Better Collective przejmuje Futbin
Cena przejęcia platformy Futbin przez Better Collective może wynieść 105 milionów euro. Znaczna część tej kwoty, a konkretnie 70 milionów euro zostanie zapłacone z góry w gotówce. Reszta to akcje Better Collective oraz szereg oddzielnych wypłat z tytułu zarobków. O całej transakcji wypowiedział się Jesper Sogaard, CEO i co-founder Better Collective: – Esport cały czas się rozwija i przyciąga coraz więcej ludzi na całym świecie. Nabycie platformy Futbin i powiązanych domen jest wyraźnym udowodnieniem ambicji Better Collective. Jesteśmy pod wrażeniem rozwoju całej platformy.