Globalna awaria BetConstruct. Jak sprawa została rozwiązana?
W połowie lutego kilku polskich bukmacherów m.in. LVBet, Betcris, Betters i GO+bet przez kilkadziesiąt godzin nie mogło świadczyć swoich usług. Powodem była globalna awaria BetConstruct, dostawcy technologii dla wyżej wymienionych firm. Jak się dowiedzieliśmy, niektórzy z nich walczą o zadośćuczynienia.
Firma BetConstruct od wielu lat świadczy usługi dla największych bukmacherów. Jest integralną częścią SoftConstruct, firmy, która wprowadza na rynek innowacyjne technologie. Obecnie zatrudnia ponad 6000 pracowników i posiada 16 oddziałów działających na całym świecie.
Z usług BetConstruct korzysta wielu polskich operatorów. Dotychczas współpraca przebiegała pomyślnie i nie słychać było krytycznych opinii. Duży problem pojawił się w lutym. Z powodu poważnej awarii przez kilkadziesiąt godzin wyżej wymienione firmy nie mogły normalnie funkcjonować. Sprawa została rozwiązana po kilku dniach.
– Pracujemy z zewnętrznym dostawcą platformy, jak większość podmiotów na rynku. Mam nadzieję, że podobna awaria nie przytrafi się już w przyszłości. Po wnikliwej analizie prawnej przesłanej do nas dokumentacji ze strony BetConstruct, osiągnęliśmy porozumienie w sprawie zadośćuczynienia. Mając oczywiście na uwadze skalę awarii, jaka dotknęła dostarczyciela platformy, jesteśmy świadomi swoistego kompromisu w tym przypadku – powiedział nam Jacek Jakubowski, CEO Betcris.
Jeszcze łagodniej do sytuacji podchodzi GO+bet. Bukmacher wykazuje duże zrozumienie w tej sprawie i chwali współpracę z obecnym dostawcą.
– Dla nas najważniejsze było, aby nasi gracze jak najszybciej mogli korzystać z pełnej gamy usług. Zrobiliśmy wiele, aby wynagrodzić im przerwę w dostępach. Co do samej awarii, to przecież czasem się zdarzają i pewnie niejednemu bukmacherowi jeszcze się przytrafią. Wiemy, że problem przez BetConstruct był potraktowany bardzo poważnie, firma dołożyła wszelkich starań, aby jak najszybciej wszystko wróciło do normy. Zwłaszcza że awaria dotyczyła nie tylko nas, ale wielu rynków korzystających z tego dostawcy. Wierzymy także, że podjął on kroki, by minimalizować możliwość podobnych awarii w przyszłości. A co do tematu odszkodowań… Z BetConstruct jesteśmy partnerami kilka lat. To udana współpraca, dlatego nie braliśmy pod uwagę potrzeby sądowych batalii. Przyznam, że nadal trwają między nami dyskusje co do pełnego zakresu, nazwijmy to, zadośćuczynienia za straty, które ponieśliśmy, ale obie strony podchodzą do tego rozsądnie, na pewno znajdziemy rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony – przyznała w rozmowie z „Interplay.pl” Aleksandra Stolarczyk, Dyrektor Operacyjny GO+bet.
– Mamy wspólnie wiele nowych pomysłów, nowych projektów, z całą pewnością gdzieś uda nam się wynegocjować nieco lepsze warunki niż standardowe, wypracujemy udane porozumienia – podsumowała.
fot. BetConstruct