Google aktualizuje zezwolenia na reklamowanie gier hazardowych w Ontario
W kanadyjskiej prowincji Ontario wraz z dniem 4 kwietnia zalegalizowane zostaną gry hazardowe online. Z uwagi na to, Google zaktualizowało zasady dotyczące reklam gier i zakładów na terenie całego kraju.
Reklamy z gier hazardowych i zakładów sportowych online
Google może dostosować zasady działania swoich technologii oraz wyszukiwarki do kraju lub regionu. Jak do tej pory w Kanadzie nie było zezwolenia na reklamowanie gier hazardowych oraz zakładów sportowych online. Po 4 kwietnia, te ograniczenia mają zostać zniesione.
W przypadku reklam związanych z hazardem Google zastrzegło jednak, że reklamodawca musi najpierw uzyskać odpowiedni certyfikat Google Ads.
– Wspieramy odpowiedzialne reklamowanie hazardu i przestrzegamy lokalnych przepisów oraz standardów branżowych. Z tego względu nie zezwalamy na niektóre rodzaje reklam. Muszą one posiadać stronę docelową, na której wyświetlane są informacje o odpowiedzialnej grze i nie mogą być skierowane do osób nieletnich – stwierdza Google na swojej stronie Advertising Polices.
Szesnastu operatorów już z licencją
Według iGaming Ontario, które ściśle współpracuje z Alcohol and Gaming Commission of Ontario, licencję na reklamy w Google od 4 kwietnia otrzymało szesnastu operatorów. Wśród nich znajdują się między innymi PointsBet, Rivalry Corporation, 888 Holdings czy BetMGM.
Rightlander uzyskał zgodę na wprowadzenie na rynek Ontario swojego pakietu produktów, które mają zapewnić zgodność z przepisami dotyczącego hazardu. Z kolei International Betting Integrity Association nawiązało współprace z Canadian Gaming Association. Ma ona zapewnić przestrzeganie zasad uczciwości zakładów oraz przeciwdziałania korupcji.