14.12.2006 00:00

Hazard tylko dla dorosłych

W Wielkiej Brytanii rozgorzała dyskusja o reklamach kasyn online. Ze względu na dzieci, które są bardzo podatne na wszelkiego rodzaju reklamy, Brytyjczycy zastanawiają się czy serwisy mogą się reklamować na strojach piłkarskich

Udostępnij

 

 

 

 

 

 

 

 

W Wielkiej Brytanii rozgorzała dyskusja o reklamach kasyn online. Ze względu na dzieci, które są bardzo podatne na wszelkiego rodzaju reklamy, Brytyjczycy zastanawiają się czy serwisy mogą się reklamować na strojach piłkarskich (choć jak pamiętam jak byłem mały, bardziej od oglądania interesowało mnie gonienie za piłką).

Zmasowany – zdaniem Brytyjskich parlamentarzystów – przekaz reklamowy na koszulkach sportowców, internetowych serwisów nasuwa pytanie: Czy nie wpłynie on zbytnio na młodego gracza, a tym samym nie wyczyści on konta tatusia i mamusi, pogrywając w Black Jacka w wirtualnym świecie.

Według brytyjskiego prawa operatorzy hazardowi nie mogą kierować swoich reklam do osób niepełnoletnich. Piłka nożna jest na tyle szeroko odbierana, że brytyjska Komisja ds Hazardu zbada czy sponsoring piłkarskich klubów nie jest pewnego rodzaju obejściem prawa.

Wiele angielskich klubów Premiership już zdjęły loga firm ze swoich witryn internetowych. Minister Sportu Richard Caborn powiedział ostatnio w Izbie Gmin, że wiedział o wątpliwościach jakie nasuwa ta sprawa, i że Komisja ds Hazardu ma przeprowadzić debatę na ten temat w przyszłym roku.

Hazard w wydaniu internetowym ma charakter globalny, podobnie jak popularna angielska liga Premiership, której rozgrywki są transmitowane w ponad 220 krajach na całym świecie. Internetowi operatorzy będą więc wielce zainteresowani rezultatem tych rozmów.

Same kluby też nie bagatelizują sprawy. Roczny kontrakt jednego z nich jest wart ponad 60mln$

Udostępnij
Interplay

Interplay