IMA 2007 – nowa lokalizacja była właściwą decyzją
Branża vendingowa i rozrywkowa w Niemczech mają się dobrze i mogą z optymizmem patrzeć w przyszłość. Tak przynajmniej wynika z ankiety przeprowadzonej przez organizatorów styczniowych targów IMA w Duesseldorfie.
Branża vendingowa i rozrywkowa w Niemczech mają się dobrze i mogą z optymizmem patrzeć w przyszłość. Tak przynajmniej wynika z ankiety przeprowadzonej wśród wystawców i odwiedzających przez organizatorów styczniowych targów IMA w Duesseldorfie.
57.8% ankietowanych oczekuje dużego wzrostu całej branży w ciągu bieżącego roku, 51.8% deklaruje, że ich interesy idą dobrze bądź bardzo dobrze, chociaż w ciągu ostatnich lat ich rozwój został w dużym stopniu ograniczony.
Ponad połowa ankietowanych na pytanie w jakim celu odwiedzili targi – odpowiedziała, że przyjechali do Duesseldorfu dograć zainicjowane wcześniej przedsięwzięcia.
“Z pewnością nowe prawo hazardowe w Niemczech, które nabrało sił w połowie 2006 roku było jednym z powodów, dużej liczby zamówień podczas targów” mówi Petra Lassahn, dyrektor IMA.
Po dwuletniej przerwie w organizacji wystawy, odwiedzający mieli okazję zobaczyć dużo różnorodnych urządzeń rozrywkowych, hazardowych, touch screenów, symulatorów, gier sportowych czy urządzeń sportowych tj. bilardy, darty, kopacze (np. Magic Play) i bujaki. Dzięki tak dużej liczbie nowości wystawcy nie mieli co narzekać na słabą frekwencję.
Zresztą, ten pęd do nowości był jednym z głównych powodów dla których ludzie decydowali się odwiedzić targi (59%) i pęd ten został zaspokojony, jak podaje organizator.
Prawie 60% odwiedzających było zainteresowanych automatami hazardowymi i AoNW, podczas gdy automaty rozrywkowe były głównym celem 40% wizytujących Duesseldorf.
Na targach wystawiało się 140 firm z 14 krajów. Przeniesienie targów do Duesseldorfu okazało się dobrą decyzją, bo po latach stagnacji IMA zanotowała wreszcie wzrost liczby odwiedzających.
Z 8,384. tys. ludzi, 40% przebyło drogę dalszą niż 300km. Najwięcej odwiedzających przybyło z Nadrenii Północnej-Westfalii.
Samo zatrudnieni i niezależni przedsiębiorcy stanowili 40% wszystkich odwiedzających.
Komentarze wystawców:
“Po dwuletniej przerwie, zauważamy niespotykane wręcz zainteresowanie naszymi nowymi produktami i potrzebą finansowania. Liczba odwiedzających nasze stoisko była rekordowa. Nawet rozmowy z klientami były zdecydowanie bardziej owocne niż w latach poprzednich”
Werner Bröcker, Managing Board FGL Leasing AG
“IMA tworzy historię naszej firmy! Zainteresowanie nowymi maszynami NSM Lówen i PANTHER było poprostu druzgocące. Nawet nasze najbardziej optymistyczne przewidywania, nie zakładały takiego sukcesu. “
Peter Müller, Sales Director NSM-LÖWEN ENTERTAINMENT GmbH
„Po raz pierwszy od 15 lat wystawiania się na IMA, mieliśmy swoje własne stoisko, które było podstawą do odniesiena sukcesu. Od pierwszego dnia targów ledwo nadążaliśmy z opanowaniem potopu odwiedzających” Napewno przyjedziemy na IMA w przyszłym roku.”
Dr. Michael P. Witzak, Sielaff GmbH & Co. KG Automatenbau
“Gauselmann Group jest w pełni usytasfakcjonowana tegoroczną IMA. Miejsce organizacji zostało bardzo dobrze odebrane przez naszych klientów, i prawdopodobnie wszystkich odwiedzających targi”
Robert Hess, Head Communications Division, Gauselmann AG
Więcej informacji o targach na www.ima-messe.com
www.ima-messe.com
Więcej Automaty
Drugie kasyno online coraz bliżej? Po słowach ministra pojawiają się kolejne potwierdzenia
Minister Aktywów Państwowych Wojciech Bałczun oficjalnie przyznał, że Totalizator Sportowy rozważa uruchomienie nowych kasyn internetowych pod innymi markami. To pierwsze potwierdzenie na tak wysokim szczeblu, że Total Casino nie musi pozostać jedyną państwową marką w segmencie legalnego hazardu online.