IMA 2009 – ponad 200 wystawców
Düsseldorf. IMA rośnie. Wzrost odnotowuje się we wszystkich sektorach: IMA 2008 odnotowała wzrost liczby odwiedzających o osiem procent, 15 procent więcej wystawców i prawie 20 procent więcej powierzchni wystawienniczej.<br /> <br />
W przyszłym roku odbędą się w Düsseldorfie Międzynarodowe Branżowe Targi Automatów Rozrywkowych i Sprzedających (Internationale Fachmesse für Unterhaltungs- und Warenautomaten) z ponad 200 wystawami i będą zajmować ponownie hale 8a i 8b. Tym samym po przeprowadzce z Norymbergii IMA odbędzie się na terenach targowych w Düsseldorfie juz po raz trzeci. Sukces ubiegłych edycji targów dał powody do satysfakcji organizatorowi, Związkowi Niemieckich Producentów Automatów (Verband der Deutschen Automatenindustrie – VDAI): W tym roku ponad 8.850 gości z branży z kraju i z zagranicy zasięgnęło informacji o nowościach w ofercie automatów. Wzrost odnotowuje się we wszystkich sektorach: IMA 2008 odnotowała wzrost liczby odwiedzających o osiem procent, 15 procent więcej wystawców i prawie 20 procent więcej powierzchni wystawienniczej. Zajęte zostało 19.000 m2 powierzchni targów (2007: 16.000 m2).
Wydane dwa lata temu nowe rozporządzenie o grach umożliwiło stosowanie szerokiego spektrum nowych automatów zarobkowych, oferujących gry pieniężne. Wyraźny trend naznaczają urządzenia do gier wyposażone w ekrany oraz urządzenia typu multigambler. Także klasyczne urządzenia walcowe lub tarczowe spotykają się z zainteresowaniem dużej liczby klientów. Obydwa segmenty stanowią większą część wystawionych urządzeń. Nieustannym zainteresowaniem cieszą się także inne działy targów jak dekoracje i akcesoria, oferujące wyposażenie do salonów gier.
Ponadto w roku przyszłym znaczną część przestrzeni targów zajmie Bowling. We współpracy między IMA 2009 oraz specjalistycznym magazynem Bowling Business równolegle do targów odbędzie się także w tym czasie po raz pierwszy Bowling World 2009. Od czwartego dnia targów producenci i usługodawcy z branży bowllingu i z branż z nim związanych zaprezentują swoje produkty i koncepcje. „Bowling jest nieustanie modny – przede wszystkim w połączeniu z automatami do gier“, wyjaśnia dyrektor targów IMA – Petra Lassahn. „Istnieje dzisiaj bardzo wiele kreatywnych ofert dla inwestorów, którzy chcą optymalnie połączyć obydwie kategorie.“ Ten zakres targów jest ponadto bardzo interesujący dla „klasycznych“ odwiedzających targi IMA, poszukujących nowych dziedzin działalności.
Na targach IMA 2009, które odbędą się w dniach od 13 do 16-go stycznia, organizator – Związek Niemieckich Producentów Automatów (VDAI) oraz Reed Exhibitions Deutschland GmbH, oczekują ponad 200 wystawców i ponad 8.000 odwiedzających. Pokazana zostanie szeroka oferta urządzeń do gier pieniężnych oraz całe spektrum rozrywki elektronicznej, urządzeń do gier sportowych oraz systemy zarządzania pieniędzmi i koncepcje wyposażenia dla nowoczesnych salonów gier.