17.01.2008 00:00

IMA: Gauselmann nadal przewodzi, ale…

Grupa Gauselmanna postawiła na wystawie IMA w Dusseldorfie zdecydowanie największe stoisko, ale konkurenci depczą liderowi niemieckiego rynku po piętach.

Udostępnij

Grupa Gauselmanna postawiła na wystawie IMA w Dusseldorfie zdecydowanie największe stoisko, ale konkurenci depczą liderowi niemieckiego rynku po piętach. W kategorii prezentacji i konkursów tym razem prym wiodły na IMA NSM-Lowen Entertainment i Bally Wulff. Na szczęście dla Paula Gauselmanna, liczy się przedaż automatów, a nie najwymyślniejsze formy reklamy.
Dwudziesta siódma z kolei IMA rozpoczęła się przemówieniami Dagmar G. Wohrl z Federalnego Ministerstwa Ekonomii i Technologii oraz samego Paula Gauselmanna. Następnie korowód VIP-ów, pod przewodnictwem wymienionych, odwiedził co bardziej znaczące stoiska. Na nawiedzenie wszystkich 160 nie starczyło VIP-om cennego czasu.
Wśród reprezentantów 41 krajów świata znalazły się też firmy z Polski. ATT, FOX Group sp.zo.o., Dawpol/Juka, Gamesystem s.c., Magic Play Deutschland, Vegas na Playmont Spielautomaten GmbH, Promatic na Webak Games oraz nasza redakcja – Interplay. W tzw. media center był reprezentowany wyjątkowo skromnie e-play. Na tak ważne targi do sąsiadów redakcja tej nowej gazety nie wysłała nawet swojego przedstawiciela.
Niemiecka moda na hazardowe automaty do powieszenia na ścianie nie przemija. Gdybym był złośliwy powiedziałbym, że Niemcy uwielbiają wieszać automaty na ścianach. 90% procent wszystkich pokazanych na targach to właśnie modele wiszące. Kolejna moda to kupony konkursowe. Były praktycznie na każdym liczącym się stoisku. W zamian za podanie danych adresowych odwiedzający wystawę kuszeni byli wszelkiego rodzaju elektronicznymi gadżetami. Gauselmann Group był oczywiście nie do pobicia, ze swoim białym BMW coupe jako nagrodą.
Najwięcej nowości prezentowano w kategorii szeroko rozumianego hazardu, ale znalazły się na wystawie także nowe i ciekawe automaty zabawowe i zręcznościowe. Funworld znany do tej pory z touchscreena marki Photoplay okazał sie mieć wyłączność na prawie całą Europę w sprzedaży Stacker’a oraz zaprezentował nowy typ rozmieniarki monet- Music Changer. Był nowy nini bowling, flipery Wheel of Fortune i Spiderman Sterna oraz racer RaceTV Segi. Nowości prezentowały także polskie firmy. Vegas wersję Black Horse’a przeznaczoną na rynek niemiecki, Juka nowy automat o tematyce ekologicznej, Fox Group wiszącą wersję Magic Fox’a, czy wreszcie Gamesystem, przygotowane pod niemiecką Ustawę gry oparte na multiplayerze Max Cash 2.
Szczegółowe relacje z IMA i polskich stoisk przeczytacie w kolejnych dniach na naszym portalu oraz w połowie lutego w drukowanej wersji Interplaya.
Na zdjęciu: Dagmar G. Wohrl i Paul Gauselmann otwierają wystawę IMA.

Udostępnij
W.B.

W.B.