Bukmacherka 19 lipca 2019

“Inwestycja w punkty naziemne jest opłacalna”

autor: BB
Czego w najbliższym czasie mogą się spodziewać klienci Fortuny? Jak duży wzrost przychodów w pierwszym kwartale tego roku osiągnął bukmacher? Jakie promocje będzie rozwijał? Czy nadal będzie inwestował w punkty naziemne? W jakim czasie punkty naziemne zyskują na znaczeniu? Co sądzi o opłatach za wyniki sportowe? O tym wszystkim dowiecie się z wywiadu, w którym poznaliśmy stanowisko Fortuny na wiele interesujących tematów.

Jak ocenicie pierwszą połowę 2019 roku w waszym wykonaniu. Udało się zrealizować wszystkie cele?

W pierwszym kwartale bieżącego roku zanotowaliśmy wzrost przychodów na poziomie 32% w porównaniu z analogicznym okresem w 2018. Jeszcze bardziej okazały był wzrost przychodów i liczby aktywnych graczy w kanale mobile, co pokazuje, że nasz produkt stoi na wysokim poziomie. Cieszy nas również zauważalny w wynikach badań rynku stały wzrost rozpoznawalności i świadomości marki, świadczący o udanych i efektywnie dyskontowanych inwestycjach sponsoringowych.

Czy w najbliższym czasie klienci mogą spodziewać się czegoś szczególnego z waszej strony?

Cały czas rozwijamy nasze produkty bukmacherskie oraz promocyjne. Niedługo w kanale online wprowadzimy znane z sieci stacjonarnej AKO Bonusy. Wraz ze startem nowego sezonu piłkarskiego ruszamy z programem regularnych promocji „Fortuna z Bonusem”, dzięki czemu nasi klienci, co tydzień, w prosty sposób będą mogli otrzymać dodatkowe środki na grę oraz nagrody rzeczowe. Będziemy również kontynuować Happy Hours, pozwalające podwyższać wygraną o 14%, rozszerzając je o kolejne dyscypliny sportu.

Przewidujecie kolejne ruchy na rynku sponsoringowym?

Koncentrujemy nasze działania sponsoringowe przede wszystkim na klubach piłkarskich. Podpisaliśmy umowę ze Stomilem Olsztyn i jeszcze jednym zespołem występującym w Fortuna 1 Lidze, który ujawnimy w najbliższych dniach. Udało nam się również przedłużyć współpracę z Rakowem Częstochowa, zyskując tytuł oficjalnego bukmachera i ekspozycję na stroju meczowym.

Jak oceniacie fakt, że na rynku pojawia się coraz większa konkurencja?

Większa konkurencja z pewnością wpływa na rozwój rynku. Staramy się podpatrywać rozwiązania proponowane przez konkurencję i reagować wprowadzając usprawnienia i innowacje w kluczowych obszarach naszej działalności.

Niedawno na stronie zamieściliśmy opinię bukmacherów o opłatach za wyniki sportowe (wiele firm wypowiedziało się negatywnie – przyp. red. ), jakie jest wasze stanowisko w tej sprawie?

Zgadzamy się ze stanowiskiem, że opłata za wyniki to kwestia wymagająca uregulowania i większej przejrzystości ze strony związków sportowych. Uważamy, że powinien zostać wypracowany odpowiadający realiom rynkowym mechanizm ustalania wysokości opłaty, który byłby satysfakcjonujący zarówno dla bukmacherów, jak i podmiotów organizujących wydarzenia sportowe.

Będziecie nadal inwestować w punkty naziemne?

Stacjonarne punkty przyjmowania zakładów Fortuny rozwijają się stabilnie, dzięki ciągłemu zwiększaniu jakości sieci i jej optymalizacji. W I kwartale 2019 roku zanotowaliśmy 18% wzrost sprzedaży w punktach własnych. Oznacza to, że inwestycja w ten kanał jest opłacalna.

Gdzie waszym zdaniem jest przyszłość zakładów bukmacherskich w Polsce – punkty naziemne, terminale do obstawiania, czy jednak internet?

Punkty naziemne wciąż są ważnym miejscem bezpośredniego styku klienta z marką w przestrzeni publicznej i uwiarygodniają bukmachera w oczach graczy. Ponadto zwłaszcza w czasie dużych wydarzeń sportowych obserwujemy wzrost zainteresowania zakładami w punktach za sprawą klientów chcących zachować anonimowość. Naturalnie jednak kanał online przez swoją dostępność, rozwój technologii oraz potencjał promocyjno-marketingowy będzie miał największe znaczenie dla regularnych graczy oraz osób, które wcześniej nie miały do czynienia z zakładami bukmacherskimi.

Macie długofalowe plany?

Wyznaczamy sobie ambitne cele, dlatego z pewnością będziemy rozwijać naszą ofertę i produkty bukmacherskie, by zyskiwać przewagę nad konkurencją i przyciągać nowych graczy. Mamy nadzieję, że łącząc to z efektywnym marketingiem oraz wykorzystaniem posiadanych i nowych sponsoringów będziemy w najbliższych latach stabilnie rosnąć na polu biznesowym i wizerunkowym.