31.08.2018 00:00

Inwestycje w futbol są passe, czas na e-sport

Azjatycka tania lotnicza inwestuje w swoją drużynę e-sportową oraz inwestuje w centrum gamingowe.

Udostępnij
Inwestycje w futbol są passe, czas na e-sport

Formą integracji pracowników oraz budowania dobrego wizerunku firmy jest tworzenie tzw. drużyn zakładowych, czyli po prostu reprezentacji firmy w danej dyscyplinie sportu. Popularne dyscypliny, w których firmy wystawiają reprezentacje swoich pracowników to przede wszystkim koszykówka, piłka nożna, i biegi na różnych dystansach. Teraz dołącza do nich… e-sport. 

AirAsia,  dalekowschodnia linia lotnicza w 2017 roku utworzyła swoją drużynę e-sportową składającą się z pracowników firmy. W ostatnich dniach udało jej się zdobyć aż trzech sponsorów, o czym poinformowano za pośrednictwem mediów społecznościowych. Na współpracę z AirAsia Allstars Esports Club zdecydował się Razer, Alienware, SecretLab. Razer zobowiązał się do dostarczenia akcesoriów komputerowych, natomiast umowa z Alienware dotyczy zapewniania monitorów i sprzętu. SecretLab zaopatrzy w fotele gamingowedo AirAsia Esports Zone, centrum gier, które będzie zlokalizowane w siedzibie firmy. Ma się ono stać centrum promocji e-sportu, oraz miejscem poszukiwań talentów wśród pracowników. 

Oprócz inwestycji we własną reprezentację, AirAsia stara się również inwestować w inne. Na początku 2018 roku, firma została sponsorem dużego klubu esportowego – Mineski, którego członkowie pochodzą z południowo-wschodniej Azji. Natomiast w kwietniu, prezes firmy Tony Fernandes ogłosił przejecie Teamu Saiyan (klub grający w Mobile Legends), które zmieniło nazwę na AirAsia Saiyan. Jak mówi sam Fernandez, jest to efekt nie chwilowej mody, a przyszłych trendów.

– Teraz linie lotnicze sponsorują kluby piłkarskie, ale to jest passé – stwierdził prezes AirAsia Group i kto wie, czy nie przewidział przyszłości sportu na świecie? Czyżby e-sport, który już dziś zwraca uwagę najmożniejszych sponsorów miał zdominować światową rozrywki i zdetronizować klasyczne sporty takie jak piłka nożna? Inwestycje takie jak te dokonywane przez AirAsia wskazują, że nie jest to tylko chwilowa moda, czy niszowa rozrywka. 

fot. AirAsia Allstars Esports Club

Udostępnij
JD

JD