JD McNamara: Na kanadyjskim rynku wciąż mamy sporo niejasności
Ogromny potencjał kanadyjskiego rynku
– W Better Collective postrzegamy rynek kanadyjski jako ważną część naszych długoterminowych planów rozwoju w Ameryce Północnej. Najbardziej zaludniona prowincja Kanady, Ontario, byłaby piątym co do wielkości stanem USA, a jej najbardziej zaludnione miasto, Toronto, mogłoby być, obok Chicago, trzecim co do wielkości miastem w USA. Rynki te, wraz z innymi uregulowanymi obszarami Kanady, będą integralną częścią naszej działalności w regionie – stwierdził JD McNamara.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że firma poświęca nowo otwartemu kanadyjskiemu rynkowi sporo uwagi. Better Collective podjął między innymi decyzję o zakupie strony „Canada Sports Betting”. McNamara uważa to za właściwy krok: – Zakup Canada Sports Betting jest dobrym rozwiązaniem dla Better Collective, ponieważ jest to dokładnie ten typ witryny, w której działa i rozwija się BC – witryna, która edukuje graczy i umożliwia im podejmowanie świadomych decyzji. Po drugie, Canada Sports Betting ma naprawdę mocną pozycję na rynku kanadyjskim, na który wkraczamy na poważnie. To naprawdę świetne wyjście dla nas i cieszymy się, że CSB w portfolio BC jest naszym flagowym kanadyjskim produktem – mówi dyrektor regionalny Better Collecvite.
– Naszym celem jest promowanie Canada Sports Betting jako miejsca, do którego zarówno media, jak i konsumenci przychodzą po spostrzeżenia dotyczące rynku. Tym samym zamierzamy stać się widoczną marką w Kanadzie – dodaje.
Profilowana oferta kluczem do sukcesu
Better Collective utrzymuje także, że kluczem do sukcesu na kanadyjskim rynku będzie odpowiednio sprofilowana oferta.
– Wiemy jak dużą popularnością cieszy się w Kanadzie hokej, więc spodziewamy się, że jedną z głównych różnic w tym regionie będzie większa liczba osób obstawiających NHL niż w USA. Poza tym chcemy podkreślić naszą umiejętność zaspokojenia potrzeb nowych klientów. Jesteśmy kanadyjską witryną z kanadyjską domeną, która jest prowadzona z Kanady przez zespół kanadyjskich pracowników. Chcemy pokazać, że przykładamy do tego ogromną wagę i rozumiemy kanadyjską scenę zakładów sportowych – mówi McNamara. – Nasze krótko- i długoterminowe plany będą zależeć od rozwoju rynku kanadyjskiego i oczywiście od naszych wyników – ocenia.
Choć dyrektor regionalny Better Collective zdecydowanie pochwala decyzję o uregulowaniu kanadyjskiego rynku, a także moment, w którym została podjęta, to jest zdania, że działania Komisji ds. Alkoholu i Gier w Ontario (AGCO) nie są w tej kwestii w pełni przejrzyste.
– Rynek w Ontario został uruchomiony w idealnym momencie, ponieważ ledwie miesiąc później wystartowały play-offy NHL. Jako wielki fan sportu i niedzielny gracz wydaje mi się, że była to idealna okazja, by skorzystać z usług tak wielu nowych bukmacherów. Jeśli chodzi o aspekty regulacyjne wprowadzenia na rynek, myślę, że Komisja ds. Alkoholu i Gier w Ontario niepotrzebnie utrudniła ten proces. Wciąż mamy sporo niejasności, jeśli chodzi o kanadyjski rynek, jak na przykład prawdziwy powód istnienia pewnych rygorystycznych zasad wprowadzonych przez AGCO – ocenia McNamara.
– Wiele rzeczy nadal trzeba ustalić. Operatorzy szarej strefy nadal funkcjonują na lokalnych rynkach, ale nie jesteśmy tym szczególnie zaniepokojeni. Uważamy jednak, że ważne jest, aby pamiętać, że różne ograniczenia dotyczące reklam i brak jasności w odniesieniu do operatorów oczekujących na uzyskanie licencji mogą prowadzić nieświadomych lub nowych graczy do witryn zagranicznych. Mam nadzieję, że po wyjaśnieniu wymagań AGCO rynek się ustabilizuje, co pozwoli partnerom na pomaganie nowym graczom w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji dotyczących gier – kwituje dyrektor regionalny firmy.
Źródło: sbcnews.co.uk