Kampania „GRAMY FAIR” przeciwko dopingowi
Z bardzo ciekawą i pożyteczną inicjatywą wyszli działacze najwyższej klasy rozgrywkowej w piłce ręcznej w naszym kraju. Od dzisiaj wystartowała kampania antydopingowa "GRAMY FAIR". Akcja skierowana jest zarówno do sportowców wyczynowych i amatorskich, jak i młodzieży. Głównymi celami są szerzenie uczciwości i czystości w sporcie.
Cała akcja została objęta patronatem honorowym Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiego Komitetu Olimpijskiego, Światowej Agencji Antydopingowej (WADA) oraz Związku Piłki Ręcznej w Polsce. Oprócz działania czynnego w postaci szkoleń i turniejów organizatorzy zainicjowali szerokopojętą kampanię marketingową. W niektórych miastach pojawią się specjalne banery, informacja pojawi się także w warszawskim metrze. Oprócz tego kampanię będzie można znaleźć w prasie online i mediach społecznościowych.
W social mediach inicjatywa pojawiła się pod hasztagiem #NIEdladopingu. W tej kwestii najważniejszą rolę odegra 13-tu ambasadorów całej akcji. Inicjatorem akcji jest PGNiG Superliga, zaś organizatorem POLADA, czyli Polska Agencja Antydopingowa.
„Przemysł dopingu jest niestety niezwykle innowacyjny. Trzeba robić wszystko, by intensyfikować walkę z nim. Takie kampanie i zaangażowani sportowcy również się do tego przyczyniają.” – mówił Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka.
„Kampania antydopingowa „Gramy Fair” jest wyjątkowym przedsięwzięciem, w które zaangażowali się zawodnicy, organizacje sportowe oraz partnerzy wspierający sport, byrazem prowadzić działania na rzecz promowania idei uczciwości w sporcie.” – powiedział Dyrektor POLADY Michał Rynkowski.
Ambasadorzy akcji:
Jan Błachowicz, Angelika Cichocka, Michał Daszek, Joanna Jędrzejczyk, Marcin Lewandowski, Tomasz Majewski, Arkadiusz Malarz, Arkadiusz Moryto, Michał Pol, Monika Pyrek, Wojciech Włodarczyk, Andrzej Wrona oraz Luiza Złotkowska.