Kasyno 8 czerwca 2020

Kasyno w Sopocie #sprawdzamy

autor: Maciej Akimow
Prezentujemy kolejny odcinek serii, w której sprawdzamy stacjonarne kasyna w Polsce. Tym razem nasi kontrolerzy sprawdzili kasyno w Sopocie, które tworzy sieć kasyn Cristal Casino (Casino sp. z o.o) należące do potentata branży kasynowej w naszym kraju - grupy ZPR. Wejście do kasyna znajduje się z boku Grand Hotel w Sopocie. 

Naszą recenzję standardowo podzieliliśmy na cztery segmenty:

Wnętrze – ocenie podlega ogólny wystrój kasyna, czystość, rozłożenie przestrzenne. W kategorii wnętrza ocenie podlega również czystość w obrębie stołów do gier i automatów

Gry – oceniamy rodzaje, ilość i dostępność slotów, a także ich stan. Analizie podlega również dostępność stołów i gier stolikowych

Obsługa – naszej uwadze podlegają takie aspekty jak powitanie na wejściu i rejestracja w kasynie, obsługa sali, bar, kierownictwo sali i krupierzy. W przypadku krupierów kryteria naszej oceny są zbliżone do skali ocen, którą krupierzy podlegają przy okazji konkursów międzynarodowych – umiejetność szybkiego liczenia kart i żetonów, spostrzegawczość, kontakt z klientem, budowanie atmosfery, płynność przeprowadzania rozgrywek, a także w wielu przypadkach – znajomość języka angielskiego.

Gastronomia – sprawdziliśmy dostępność jedzenia i picia. W tym aspekcie liczył się głównie wybór i cena. Uwzględniliśmy również pakiet powitalny dla nowych klientów.

Wnętrze kasyna 

Kasyno w Sopocie można podzielić na 6 głównych obszarów – wejście, trzy sale, bar i toalety. Oceniamy kasyna w czasie wyjątkowym, ponieważ dalej Polska tak jak i cały świat zmaga się z pandemią. Dlatego też tuż na wejściu widzimy plakaty informacyjne – ze wskazówkami jak można bawić się bezpiecznie w kasynie. Akurat w tej sieci kasyn, akcja informacyjna przebiega pod hasłami #wracamydogry i #playsafe. W pakiecie rejestracyjnym dostajemy żel antybakteryjny, kolejną broszurę informacyjną i maseczkę, którą musimy nosić prawie cały czas będą w kasynie. Broszura zawiera informację o tym, jak prawidłowo zdjąć rękawiczki, ale wspomnianych rękawiczek w “pakiecie powitalnym” nie dostajemy.

Rejestracja przebiegła standardowo. Formularz z danymi, potencjalne zgody marketingowe (również dla firmy TOTALbet, której właścicielem jest grupa ZPR) to rutynowe czynności. W pakiecie powitalnym poza środkami ochrony otrzymaliśmy również kupon na welcome drinka i zniżki na bar na trzy pierwsze wizyty – w kwocie 10,15 i 20 zł. Kasyno w Sopocie w tym elemencie nie odbiega od reszty kasyn.

Z lewej strony mamy największą salę, gdzie znajdują się gry stolikowe, sloty (jest to druga sala pod względem liczebności slotów – 16), kasy oraz bar. W kasie są standardowo dwa okienka. Bar kasyna w Sopocie jest wystarczająco długi, by klienci poczuli się swobodnie. Idąc na wprost od wejścia po prawej stronie mijamy mniejszą wnękę z automatami (11 maszyn) przez którą trzeba przejść, by udać się do toalet. Na samym końcu od wejścia znajduje się największa sala ze slotami, gdzie znajdują się 34 automaty.

Czystość kasyna w większości przypadków nie podlega zastrzeżeniom. Puste naczynia i butelki w okolicach automatów są szybko usuwane, bar zasługiwał na wzór czystości. Kilkukrotne wizyty w toalecie pod kątem czystości nie budziły zastrzeżeń. Jedyne zastrzeżenie to nieuzupełniany przez obsługę zapas ręczników papierowych. Są one przecież po części składową środków bezpieczeństwa. Suszarka do rąk z przyczyn sanitarnych była niedostępna. Dobrze, jeśli jednak ktoś raz na pół godziny sprawdzi, czy niczego nie brakuje.

Płyn dezynfekcyjny był dostępny we wszystkich dozownikach.

Opinia redakcji

W sopockim kasynie na pewno nikt się nie zgubi. Całość jest sensownie zaplanowana. Szczególnie na dużej sali ze stołami nikt nie poczuje się niekomfortowo nawet przy dużej liczbie osób. Czystość na plus, poza wspomnianym brakiem ręczników papierowych.

Ocena wnętrza: 9/10

Gry w kasynie

Jest to zdecydowanie jeden z najważniejszych czynników oceny kasyn. Klienci przychodzą po dobrą rozrywkę i miło spędzony czas. Gry trzeba podzielić na dwie części – stolikowe i slotowe.

Gry stolikowe w sopockim kasynie znajdują się na największej sali – na lewo od wejścia. Mamy tam cztery stoły do gry na ruletce, dwa stoły do pokera i dwa do blacjacka.

Wizytę w kasynie rozpoczęliśmy około godziny 23. Na slotach w tamtym momencie bawiło się ok 20 osób. Osób grających na ruletce było 3. Tyle samo chętnych było  na grę w blackjacka.

W kasynie nie ma stołu do bakarata, ale wiemy że nie jest to najbardziej popularna gra wśród klientów polskich kasyn.

Rozłożenie maszyn na poszczególnych salach wygląda następująco – sala duża 16 maszyn, sala przy toaletach 11 maszyn, sala na wprost od wejścia 33 sloty i 1 slot do elektronicznej ruletki z 5 stanowiskami dla graczy, z czego jedno z nich było niedostępne z powodu awarii (całość liczona jako jedna maszyna z uwagi na jeden komputer centralny). Łącznie mamy zatem 61 maszyn z dostępnych 70 (na tyle pozwala ustawa). 3 automaty były jednak niedostępne do gry – przy jednym z nich widniała informacja, o tym że automat jest tymczasowo niedostępny. W kolejnym przypadku zdarzyła się awaria – w jednym automacie nie działał czytnik do kart, a z kolei jedna maszyna starszego typu wyświetlała error, który mimo przechodzącej obok obsługi nie został zauważony. Wydaje się, że w takich przypadkach można zostawić informację, tak jak w przypadku pierwszego automatu.

Duża sala (16 slotów)

Automaty Aristocrat – w jednem nie działał czytnik kart – brak informacji. Drugi z nich miał pęknięty klawisz spin, co było ewidentnie dostrzegalne dla gracza i można było odczuwać dyskomfort. Nie ma problemu z dostępnością części zastępczych do tego modelu.

Sala przy toaletach (11 slotów)

Było to miejsce, gdzie na małej powierzchni znajdowało się aż 11 automatów. Co ciekawe, wszystkie były dostępne – w innym kasynie tej sieci co drugi automat przeważnie miał kartkę “automat nieczynny” z uwagi, by klienci zachowywali odstęp. Obsługa nie zwracała uwagi, gdy klienci siadali zbyt blisko siebie.

Sala na wprost od wejścia (34 sloty)

Jeden automat EGT był wyłączony z powodu awarii. Automat firmy Novomatic (marki Hotspot Admiral) miał awarię wyświetlacza.

Opinia redakcji

Z dostępnością gier stolikowych nie było żadnego problemu. Różnie bywało na automatach, gdzie ewidentnie klienci upodobali sobie kilka rodzajów slotów (m.in sloty EGT cieszyły się dużym zainteresowaniem), z kolei starszego typu automaty stały po prostu nieużywane. Park maszyn powinien być chyba odnowiony patrząc na prestiż i lokalizację całego kasyna.

Ocena gier: 7/10

Obsługa kasyna w Sopocie

Obsługa kasyna pozytywnie nas zaskoczyła. Od samego wejścia czuć duży profesjonalizm i dobrą atmosferę. Pracownicy na sali regularnie sprawdzali, czy wszystko przebiega prawidłowo i czy aby na pewno nikt nie potrzebuje pomocy. Pamiętajmy, że do kasyna nie zawsze przychodzą stali i lokalni bywalcy, ale również turyści i gracze okazjonalni.

Kobieta, która obsługiwała bar w czasie naszej kontroli podniosła znacząco ocenę za obsługę. Rozmawiała z klientami, dbała by żadne szklanki i niepotrzebne elementy nie znajdowały się na barze. Odpowiadała zarówno za obsługiwanie klientów jak i dbanie o czystość za barem.

Krupierzy w większości przypadków odznaczali się profesjonalizmem. Można było wypunktować kilka błędów jak niedokładne policzenie żetonów lub niezwrócenie uwagi na leżące na stole żetony, ale były to pojedyncze przypadki wśród wielogodzinnej rozgrywki. Wrażenia całościowe są jak najbardziej pozytywne. Dobrze przebiegała również współpraca krupierów przy stołach, którzy wzajemnie czuwali nad poprawnością rozgrywek. Czuć było również pozytywną atmosferę w zespole.

Kierownik sali znał odpowiedzi na nasze pytania, czasami bardzo szczegółowe. Tu również duży plus.

Opinia redakcji

Naszym zdaniem jest to absolutnie najmocniejsza strona kasyna. Obsługa na wejściu była przyjazna dla klienta i wytłumaczyła wszystkie wątpliwości. Przechodząc obok slotu z owocówkami, gdzie depozytu dokonuje się w kasie, zostaliśmy zapytani czy nie potrzebujemy pomocy z tego rodzaju automatem. Na olbrzymi plus również obsługa na barze – tego typu podejście do klienta to rzadkość. Krupierzy mimo kilku błędów technicznych wyróżniali się olbrzymim profesjonalizmem i umiejętnością stworzenia dobrej atmosfery przy stole. Punkt odejmujemy za brak obsługi po tym jak poprosiliśmy o pomoc za pomocą terminala. Skorzystaliśmy z ten funkcji kilka razy na różnych automatach. Niestety bezskutecznie.

Chcielibyśmy być obsługiwani w ten sposób w każdym polskim kasynie. Standardy na najwyższym poziomie. Było bardzo blisko maksymalnej oceny, ale mamy nadzieję, że przy kolejnej wizycie się to zmieni.

Ocena za obsługę: 9/10

Gastronomia w sopockim kasynie

W ofercie do jedzenia były tylko batony Grześki i orzeszki. Trochę za mało jak na ten rodzaj kasyna, pamiętamy również o sytuacji sanitarnej, ale nawet w formie przekąsek można pokusić się o coś bardziej ambitnego. Tym bardziej, gdy klient przebywa w kasynie przez wiele godzin, w pewnym momencie chciałby po prostu chwycić coś bardziej treściwego i zaspokajającego głód.

Tego dnia alkoholu nie sprawdzaliśmy, ale asortyment był szeroki i każdy znajdzie coś dla siebie. Ceny również były niższe niż standardowo. Na olbrzymi plus również darmowe softy. Do wody mineralnej proponowane były owoce w formie uzupełnienia. Wyjście do klienta z inicjatywą na plus. Ciekawią nas tylko podwójne standardy, ponieważ w innym kasynie tej samej sieci, np za wodę mineralną musieliśmy zapłacić 3 zł.

Opina redakcji

Przed wizytą w sopockim kasynie warto pomyśleć o zjedzeniu solidniejszego posiłku np. korzystając z hotelowych restauracji lub obecności okolicznych gastronomii – polecamy lokale Petit Paris i Sempre Garden, które znajdują się w odległości kilkuset metrów od kasyna.

Ocena za gastronomię: 7/10

Czy Kasyno w Sopocie jest godne polecenia?

Kasyno w Sopocie zdecydowanie można umieścić wysoko na liście. Największy plus to obsługa klienta, ogólny wystrój kasyna, czystość i duża przestrzeń. Jeśli ktoś jest fanem slotów to przy większym ruchu może mieć problem ze skorzystaniem z nowoczesnych maszyn.

Ocena końcowa kasyna w Sopocie: 32/40