20.10.2025 07:20

Katarzyna Gawlik: Superbetowi niewiele brakuje do pozycji lidera na polskim rynku

Katarzyna Gawlik, dyrektor marketingu Superbetu, w wywiadzie dla SportMarketing.pl podsumowała działania tej marki w ostatnich latach. Warto przytoczyć najważniejsze wypowiedzi z tej rozmowy.

Udostępnij
Katarzyna Gawlik: Superbetowi niewiele brakuje do pozycji lidera na polskim rynku
Autor zdjęcia: Superbet

Superbet rozwija się prężnie, co widać szczególnie dobrze, gdy uwzględnimy, że ta marka w istocie od niedawna funkcjonuje w branży bukmacherskiej w Polsce. Jak wygląda pozycja Superbetu na tle konkurencji?

Na polskim rynku w pełni działamy od 2021 roku i w tak krótkim czasie udało nam się zbudować bardzo silną pozycję. Niewiele brakuje nam do roli lidera pod względem udziału w rynku, a co najważniejsze – stale rośniemy. To efekt świetnego produktu, najlepszej na rynku aplikacji oraz ciężkiej pracy wielu osób, które każdego dnia z niesamowitą energią i zaangażowaniem podchodzą do swoich zadań. Największą siłą Superbetu jest zespół pełen profesjonalnych pasjonatów sportu – podkreśliła Katarzyna Gawlik.

Marketing dostosowany do nowych czasów

Warto zwrócić uwagę, że Superbet wychodzi naprzeciw społecznym oczekiwaniom i chce docierać do nowych grup odbiorców.

Marketing, tak jak cały świat wokół nas, nieustannie się zmienia. Dziś wszystko musi być szybsze, bardziej angażujące i dostosowane do specyfiki kanału. Media społecznościowe żyją tempem chwili, dlatego kluczowa jest szybka reakcja. My ten refleks mamy. Nasze profile rosną najszybciej w branży, a współprace contentowe i influencerskie angażują ogromną liczbę użytkowników.

Zasięgi i liczba wyświetleń regularnie plasują nas w czołówce branży. Współpracujemy m.in. z Mateuszem Święcickim, Pawłem Grabowskim oraz młodszymi twórcami, by skutecznie docierać do różnych grup odbiorców. Niezależnie od kanału, łączy nas jedno: pasja do sportu, wysoka jakość treści i komunikacja w czasie rzeczywistym – tłumaczy Katarzyna Gawlik.

Superbet stawia na kobiety

Jeśli chodzi o politykę personalną, należy mieć uwadze, że ideą Superbetu jest przywiązywanie wagi do właściwych proporcji jeśli chodzi o płeć. Chodzi o to, by kobiety także miały szansę działać w branży bukmacherskiej.

– Zdecydowanie tak – i jesteśmy z tego bardzo dumni. W Polsce kobiety stanowią już 43%
naszego zespołu. To świetny wynik, który pokazuje, jak istotną rolę odgrywają w rozwoju
naszej organizacji – zarówno w obszarach marketingu, digitalu, obsługi klienta, jak i analityki.
W naszym zespole mamy wiele utalentowanych, ambitnych i doświadczonych
profesjonalistek, które wnoszą ogromną wartość – od świeżego spojrzenia strategicznego po
doskonałą znajomość trendów w branży bukmacherskiej, marketingu sportowym, digital
marketingu, obsłudze klienta czy analityce – zaznacza Katarzyna Gawlik.

Największy atut Superbetu

Jeśli chodzi o publikowane treści, Katarzyna Gawlik zaakcentowała, co jest kluczem do sukcesu.

Na pewno kreatywność, nieszablonowe podejście i błyskawiczny timing. Szybka reakcja i komunikacja „na gorąco” to nasza specjalność. A więc znów muszę powiedzieć, że największym atutem jest niesamowity zespół, który jest po tej drugiej stronie Internetu i jako przysłowiowy „admin” doskonale wyczuwa nastroje krążące w sieci.

Futbol jako priorytet

Panuje przekonanie, że wciąż piłka nożna jest sportem narodowym dla większości Polaków. Wydaje się, że Superbet ma tego świadomość, o czym świadczą słowa Katarzyny Gawlik.

Oczywiście. To wciąż sport numer jeden w oczach Polaków i najpopularniejsza dyscyplina w naszej branży. Nic więc dziwnego, że właśnie w piłce nożnej jesteśmy najbardziej widoczni. Dziś należymy do grona największych prywatnych sponsorów polskiego futbolu. W Ekstraklasie wspieramy pięć klubów, a w czterech z nich jesteśmy obecni na froncie koszulki. Jednak skala naszych działań i partnerstw jest naprawdę szeroka.

Współpraca z Sochanem

Jednak to, że futbol jest w centrum uwagi, nie oznacza, że inne dyscypliny muszą być traktowane po macoszemu. Przeciwnie, Superbet realizuje ważne partnerstwo z polskim jedynakiem w NBA, czyli z Jeremym Sochanem.

Dobrym przykładem jest nasza współpraca z Jeremym Sochanem, jedynym Polakiem w NBA. Zainicjowaliśmy ją przy okazji kampanii 360 poświęconej odpowiedzialnej grze. To pierwsza tego typu akcja w Polsce w branży bukmacherskiej. Jeremy był idealnym partnerem – młody, autentyczny i inspirujący – podkreśla Katarzyna Gawlik i dodaje, że Sochan wyróżnia się, ponieważ wśród ambasadorów przeważają osoby ze środowiska piłkarskiego.

Postawiliśmy na silne osobowości związane z futbolem, co wynika zarówno z naszej strategii, jak i z realiów rynku. W Polsce to piłka nożna ma największy zasięg i emocjonalny wpływ na kibiców. Od początku stawiamy na długofalowe, partnerskie relacje. Świetnym przykładem jest Jerzy Dudek, który współpracuje z nami od 2017 roku, czyli od wczesnego startu Superbet w Polsce. Od długiego czasu współpracujemy też ze Sławkiem Peszką i Mateuszem Borkiem.

Jaką ideą kieruje się Superbet?

Można zastanawiać się, czy Superbet przykłada wagę do tego, by być kojarzonym z wieloma dyscyplinami sportu.

Superbet chce być przede wszystkim kojarzony z emocjami i dobrą zabawą. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie można odnaleźć pasję i radość ze wspólnego przeżywania sportowych wydarzeń. Dlatego pojawiamy się nie tylko na boiskach, ale także na torach żużlowych, skoczniach narciarskich, przy tarczach do darta czy szachownicach – powiedziała Katarzyna Gawlik.

Udostępnij
redakcja

redakcja