Kluby korzystają na e-sporcie
Klub sportowe z roku na rok odważniej stawiają na rozwój sekcji e-sportowych w swoich szeregach. Jest to związane nie tylko ze zwiększeniem zainteresowania u szerszej grupy fanów, ale także… z pozyskiwaniem sponsorów.
Dobrym przykładem jest FC Schalke 04 Gelsenkirchen. Klub, który sezon 2017/18 zakończył na drugim miejscu w piłkarskiej 1.Bundeslidze zyskał szersze wsparcie sponsora właśnie dzięki zaangażowaniu w e-sport.
Chodzi o umowę o współpracy z niemiecką firmą telekomunikacyjną Deutsche Glasfaser. Kontrakt podpisano na okres trzech lat i dzięki niemu, oprócz tego, że sponsor będzie się promować na strojach zawodników biegających po zielonej murawie, to również będzie partnerem drużyny e-sportowej Schalke.
Przedsiębiorstwo ma się zarazem promować na Veltins Arenie, czyli stadionie z którego korzysta klub. Co jednak istotniejsze, porozumienie zawiera liczne formy reklamy poprzez e-sport, choć szczegółów nie ujawniono.
Wiadomość ta sprawia, że firma jest drugim partnerem ekipy e-sportowej Schalke. Pierwszym było AOK Nordwest. Alexander Jobst, dyrektor marketingu Schalke 04 zaznaczył, że klub oczekuje znaczącej współpracy technologicznej i innowacyjnej.
Uwe Nickl, dyrektor generalny Deutsche Glasfaser, dodał: – Dzisiaj Schalke 04 jest liderem innowacji w e-sporcie, a numer jeden zasługuje na najlepsze rozwiązania: przepustowość i szybkość reakcji naszego połączenia światłowodowego są po prostu nie do pobicia, więc cieszymy się, że jako młoda firma telekomunikacyjna udało nam się namówić Schalke 04 na długoterminową współpracę.