16.06.2018 00:00

Kluby korzystają na e-sporcie

Klub sportowe z roku na rok odważniej stawiają na rozwój sekcji e-sportowych w swoich szeregach. Jest to związane nie tylko ze zwiększeniem zainteresowania u szerszej grupy fanów, ale także… z pozyskiwaniem sponsorów.

Udostępnij
Kluby korzystają na e-sporcie

Dobrym przykładem jest FC Schalke 04 Gelsenkirchen. Klub, który sezon 2017/18 zakończył na drugim miejscu w piłkarskiej 1.Bundeslidze zyskał szersze wsparcie sponsora właśnie dzięki zaangażowaniu w e-sport.

Chodzi o umowę o współpracy z niemiecką firmą telekomunikacyjną Deutsche Glasfaser. Kontrakt podpisano na okres trzech lat i dzięki niemu, oprócz tego, że sponsor będzie się promować na strojach zawodników biegających po zielonej murawie, to również będzie partnerem drużyny e-sportowej Schalke. 

Przedsiębiorstwo ma się zarazem promować na Veltins Arenie, czyli stadionie z którego korzysta klub. Co jednak istotniejsze, porozumienie zawiera liczne formy reklamy poprzez e-sport, choć szczegółów nie ujawniono.

Wiadomość ta sprawia, że ​​firma jest drugim partnerem ekipy e-sportowej Schalke. Pierwszym było AOK Nordwest. Alexander Jobst, dyrektor marketingu Schalke 04 zaznaczył, że klub oczekuje znaczącej współpracy technologicznej i innowacyjnej. 

Uwe Nickl, dyrektor generalny Deutsche Glasfaser, dodał: – Dzisiaj Schalke 04 jest liderem innowacji w e-sporcie, a numer jeden zasługuje na najlepsze rozwiązania: przepustowość i szybkość reakcji naszego połączenia światłowodowego są po prostu nie do pobicia, więc cieszymy się, że jako młoda firma telekomunikacyjna udało nam się namówić Schalke 04 na długoterminową współpracę.

Udostępnij
PK

PK