Nie inaczej jest w przypadku Niemieckiej Federacji Piłkarskiej (DFB). Podpisała ona kontrakt z agencją marketingu sportowego Infront. Celem tej współpracy będzie przygotowanie dedykowanej ligi e-sportowej.
Niemiecki organ zarządzający futbolem w Niemczech rozmawiał z trzema firmami, które opracować mają koncepcje wejścia na nowy rynek przez DFB. Po zapoznaniu się z ofertami wybrana została kandydatura Infrontu, który wspierany ma być przez e-sportową agencję Stark. Odrzucone zostały propozycje ESL i eSport Studio.
DFB podobno chce ograniczyć swoją aktywność w e-sporcie do organizacji lig i formatów związanych z piłką nożną. Agencje mają zatem opracować system ligowy, który mógłby zostać wprowadzony pod koniec przyszłego roku.
Infront i Stark pracują już nad takimi projektami z wieloma zespołami 1. Bundesligi, w tym Herthą Berlin, Werderem Brema, VfB Stuttgart i VfL Wolfsburg.
Infront to także partner DFB, obsługujący m.in. sponsoring i prawa medialne do rozgrywek pucharowych DFB-Pokal.
źr. SportMarketing / fot. DFB