Kto z kim w PKO Ekstraklasie. Ranking bukmacherów
Większość klubów PKO Ekstraklasy współpracuje z bukmacherami. Najmocniej w sponsoring zaangażowany jest STS. Mocno naszym zespołom pomagają również m.in. Fortuna i Superbet. Przygotowaliśmy specjalne zestawienie, z którego można dowiedzieć się, jaki bukmacher zaangażowany jest w dany klub.
Cracovia Kraków
Pasy nie współpracują obecnie z żadnym bukmacherem. W poprzednich latach sponsorami klubu byli m.in. STS i Fortuna.
Górnik Zabrze – Superbet
Superbet współpracuje z Górnikiem od 2021 roku. Niedawno firma przedłużyła umowę na kolejne dwa sezony.
„Superbet jako sponsor główny Trójkolorowych przeprowadził kilka super akcji przeznaczonych nie tylko stricte dla Klubu ale także wprost dla Kibiców. Pamiętać możemy z pewnością kampanię 1948 koszulek z dofinansowanie 100 zł od Superbet, jako prezent dla Kibiców z okazji urodzin Klubu, zabawy Supergame poprzeczka, gdzie podczas meczu, w przerwie kibice próbują trafić w poprzeczkę a pula nagród to 10 tyś zł czy konkursy celnościowe z atrakcyjnymi nagrodami, które odbywały się w strefie kibica na promenadzie stadionu” – czytamy na stronie internetowej klubu.
Jagiellonia Białystok – STS
STS – największy bukmacher w Polsce – przedłużył umowę sponsorską z Jagiellonią Białystok. Nowy kontrakt będzie obowiązywał przez kolejne cztery sezony, czyli do czerwca 2025 roku. W pierwszym roku jego trwania STS pozostał sponsorem głównym “Jagi”, z którą jest związany od 2017 roku.
Kontynuacja umowy obejmuje ekspozycję logotypu STS na froncie koszulek w najbliższym sezonie, a w kolejnych trzech latach na rękawkach oraz przez cały okres trwania umowy m.in. na bandach stałych, LED i ściankach prasowych w trakcie spotkań rozgrywanych w Białymstoku. Kontrakt przewiduje także publikację treści na stronie internetowej oraz współpracę w mediach społecznościowych. STS planuje również specjalne aktywacje skierowane do klubu i kibiców – zarówno online, jak i offline.
Korona Kielce
Kielczanie w tym momencie nie mają podpisanej żadnej umowy z zakładami bukmacherskimi. W poprzednim sezonie partnerem klubu była firma GO+bet, jednak roczna umowa wygasła z końcem rozgrywek 2022/2023.
ŁKS Łódź – forBET
forBET został sponsorem głównym Łódzkiego Klubu Sportowego w 2016 roku. Firma przebyła z klubem długą drogę wiodącą od trzeciej ligi do ekstraklasy. Na mocy umowy wiemy już, że firma forBET będzie sponsorem ŁKS-u co najmniej do końca czerwca 2024 roku. Logo bukmachera pozostanie na froncie koszulek, a kolorystyka logo tradycyjnie została dopasowana do stroju. Firma utrzyma dotychczasowe świadczenia i może zwiększać zaangażowanie o nowe akcje. Kibice chwalą sobie strefę kibica, którą forBET organizuje przed wybranymi meczami. Można tam wziąć udział w konkursach, zgarnąć gadżety i oczywiście założyć konto u bukmachera.
Lech Poznań – Superbet
Superbet, jeden z liderów polskiego rynku bukmacherskiego został sponsorem strategicznym Lecha Poznań. To jedna z największych umów w polskiej piłce klubowej, największa w historii Lecha i pierwsza w takiej formule. Współpraca z ośmiokrotnym mistrzem Polski i pięciokrotnym zdobywcą Pucharu Polski rozpoczęła się 1 lipca 2023 i będzie trwać przynajmniej przez 3 lata.
Żeby zachęcić kibiców Lecha do działania RAZEM i ułatwić decyzję o zakupie nowej koszulki Superbet przygotował specjalną promocję. Z aplikacją okazaną w sklepie kibica będzie można otrzymać 100 PLN zniżki na jej zakup – pokryje ją oczywiście Superbet. Promocja będzie obejmowała 3770 pierwszych sprzedanych koszulek.
Legia Warszawa – Fortuna
Fortuna jest sponsorem głównym Legii Warszawa od 2014 roku. Obecna umowa obowiązuje do końca bieżącego sezonu. Została przedłużona w 2022 r.
– Legia to bez wątpienia najbardziej popularna drużyna piłkarska w Polsce, posiadająca kibiców w całym kraju, dlatego naturalnym krokiem jest dla nas chęć dotarcia do nich poprzez silny sponsoringowy związek z warszawskim klubem. Nasza strategia marketingowa zakłada wspieranie polskiego futbolu, z czego wynika kluczowe miejsce Legii oraz Fortuna 1 Ligi wśród organizacji sportowych, które sponsorujemy. Ostatnie lata współpracy między Fortuną a Legią, zwieńczone były wieloma wspólnymi sukcesami klubu ze stolicy. Mam nadzieję, że ta dobra passa będzie trwała, a nowa umowa wesprze klub w dalszym rozwoju sportowym i organizacyjnym – mówił Konrad Komarczuk, Prezes Zarządu Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie.
Piast Gliwice
W poprzednim sezonie sponsorem klubu była firma Betclic. Obecnie Piast nie współpracuje z żadnym z bukmacherów. Betclic kilka dni temu został partnerem Ruchu Chorzów.
Pogoń Szczecin – Betcris
Portowcy podpisali umowę z Betcrisem przed rozpoczęciem sezonu 2022/2023. Kontrakt obowiązywać będzie jeszcze w obecnych rozgrywkach.
– Zaangażowanie się we współpracę z Pogonią Szczecin to dla nas debiut w polskiej Ekstraklasie. Cieszymy się, że udało nam się pozyskać partnera z tak mocną marką, fantastyczną bazą kibicowską oraz tradycjami. To duży krok biznesowy i wizerunkowy dla Betcris, który planowaliśmy i otwarcie komunikowaliśmy od pewnego czasu – komentował Jacek Jakubowski, członek zarządu Betcris Polska.
Puszcza Niepołomice – GO+Bet
Polski bukmacher ogłosił współpracę z Puszczą Niepołomice w lipcu 2022 roku. Partnerstwo między klubem a zakładami sportowymi ma obowiązywać przez dwa najbliższe sezony.
Logo GO+betu znajdzie się na lewym rękawku, a także na spodenkach niepołomickiego klubu. Bukmacher będzie posiadał również ekspozycję na stadionie w Niepołomicach. GO+bet to legalny, polski bukmacher, który działa w przestrzeni internetowej od kwietnia 2022 roku. Firma posiada również punkty naziemne rozsiane po całej Polce. Na rynku wyróżnia się atrakcyjnymi bonusami, m.in. jest to gra bez podatku i cashback dla nowych graczy – czytamy w komunikacie prasowym.
Radomiak Radom – Fortuna
Fortuna jest sponsorem premium klubu z województwa mazowieckiego. Legalny bukmacher współpracuje z Radomiakiem od 2019 roku.
Raków Częstochowa – STS
Najlepszy polski bukmacher z najlepszą drużyną Ekstraklasy w ostatnim sezonie. STS od 10 lipca został oficjalnym bukmacherem Rakowa Częstochowa. Umowa została zawarta na rok z opcją przedłużenia – czytamy w oficjalnym komunikacie.
– Kontrakt sponsorski z obecnymi mistrzami Polski, to to decyzja podjęta w oparciu o nasze doświadczenia i aspiracje. To także kolejny etap skutecznie i szeroko realizowanej od lat strategii wspierania rodzimego sportu. Jako zaangażowany sponsor, który wielokrotnie w ramach współprac sponsorskich swoimi działaniami wychodzi poza ramy zawartych umów, planujemy także w Częstochowie wspólnie z klubem aktywować kontrakt z korzyścią dla kibiców – mówił Paweł Rabantek, chief marketing officer STS.
Ruch Chorzów – Betclic
Betclic – czołowa marka bukmacherska w Polsce – został nowym Sponsorem Strategicznym Ruchu Chorzów. Umowa obowiązywać będzie przez co najmniej dwa lata, a w ramach współpracy logo Betclic znajdzie się m.in. w centralnym punkcie frontu koszulek „Niebieskich”.
Umowa sponsoringowa oparta została o trzy źródła finansowania. Oprócz stałej kwoty i premii za wyniki sportowe, Ruch Chorzów otrzymywać będzie wynagrodzenie w ramach współpracy afiliacyjnej. Każdy nowy gracz w Betclic, który zarejestruje konto z kodem „NIEBIESCY”, wpłaci pierwszy depozyt w wysokości 100 PLN i zagra za tę kwotę, gwarantuje klubowi wsparcie finansowe tej samej wysokości na wybrany razem z klubem cel. Wśród celów znajdą się m.in. dofinansowanie do wyjazdu kibiców na wybrany mecz wyjazdowy czy oprawy derbów, stworzenie muralu w centrum Chorzowa, digitalizacja i udostępnienie archiwów klubowych z lat przedwojennych czy nowa platforma e-commerce klubu. To dopiero pierwsze cele ujawnione przez Betclic i Ruch – informacje o kolejnych będą prezentowane na bieżąco. Ponadto marka przygotowała budżet marketingowy na akcje aktywacyjne dla kibiców.
Stal Mielec
W ostatnich trzech sezonach sponsorem Stali była firma LVBET. Logo bukmachera znajdowało się na koszulkach meczowych (na rękawie), na stadionowych bandach statycznych i LED, materiałach promocyjnych oraz na ściankach prasowych. Dodatkowo w ramach współpracy było eksponowane także w mediach społecznościowych, stronie internetowej Stali Mielec oraz telewizji klubowej (TV Stal).
Umowa z bukmacherem (przynajmniej na razie) nie została przedłużona. W tym momencie klub z Podkarpacia nie współpracuje z żadnym bukmacherem.
Śląsk Wrocław – LVBET
LV BET Zakłady Bukmacherskie w 2021 roku zostały nowym sponsorem głównym Śląska Wrocław. Zastąpiły markę Noblebet. Kontrakt został podpisany na trzy kolejne lata.
Logo LV BET znajdzie się na wszystkich materiałach promocyjnych wrocławskiego klubu. Pojawi się m.in. na strojach meczowych i treningowych pierwszej drużyny oraz nośnikach klubu na stadionie i obiekcie treningowym. Współpraca przewiduje również wiele wspólnych aktywności dla kibiców Śląska w mediach społecznościowych oraz w czasie meczów. Umowa Śląska Wrocław z firmą LV BET Zakłady Bukmacherskie będzie obowiązywać do końca sezonu 2024/25.
Warta Poznań
Sponsorem klubu ze stolicy Wielkopolski był Totalbet. Współpracował z Wartą od 2020 roku, a ostatnia umowa wygasła z końcem sezonu 2022/2023. Do tej pory żadna ze stron nie poinformowała o ewentualnym przedłużeniu.
Widzew Łódź – STS
W ramach umowy STS został oficjalnym sponsorem oraz oficjalnym bukmacherem łódzkiego klubu,. Porozumienie zawarte w 2022 roku, będzie obowiązywać przez na okres trzech sezonów do czerwca 2025 roku. Logo bukmachera pojawi się na rękawach strojów meczowych, a także m.in. na bandach LED oraz koronie stadionu przy al. Piłsudskiego. Współpraca obejmie także działania digital (w mediach społecznościowych, na stronie www i newsletterach). STS planuje również specjalne aktywacje skierowane do klubu i kibiców – zarówno online, jak i offline.
Zagłębie Lubin – STS
– Przedłużenie umowy między STS a Zagłębiem Lubin, to kolejny etap konsekwentnej realizacji strategii wspierania polskiego sportu. Z powodzeniem współpracujemy od 2019 roku, a przed nami kolejne trzy sezony wspólnych emocji. Do tej pory Zagłębie dało się poznać jako otwarty, profesjonalny i przewidywalny partner biznesowy, dlatego też chętnie poszerzyliśmy zakres świadczeń sponsorskich. Okres pandemii pokazał także, że elastyczność obu stron oraz partnerskie podejście pozwoliło realizować umowę w pełnym wymiarze, bez konieczności jej renegocjacji – mówił Mateusz Juroszek w czerwcu 2021 roku.
Podpisana umowa, która obowiązuje do czerwca 2024 roku obejmuje ekspozycję logotypu firmy w trakcie spotkań rozgrywanych w Lubinie m.in. na bandach stałych i LED oraz ściankach prasowych. Kontrakt przewiduje też publikację treści na stronie internetowej oraz współpracę w mediach społecznościowych.