Europa. Nowe gry video mają coraz słabszą sprzedaż. Mówimy tu oczywiście o automatach w salonach gier, a nie grach na konsole, gdzie trend jest odwrotny.
Japoński gigant w produkcji gier Namco Bandai zorientował się nie wczoraj, że lepszy biznes można zrobić produkując gry redemption i typowo rozrywkowe automaty. Dowodem tego było tegoroczne stoisko firmy na ATEI, gdzie ze świecą możnaby szukać tradycyjnych automatów video.
Ostatnim na polu bitwy zdawał się być największy konkurent i zarazem kolejny gigant na rynku gier video – Sega. Na ATEI Sega jako jedyna zaprezentowała nowości video na nadchodzący rok. Ten trend powoli się jednak zmienia i Sega zapowiada szturm na rynki do tej pory dla siebie niemal dziewicze.
UFO Catcher to łapa szczęścia japońskiego producenta, która na początku sierpnia została zaprezentowana mieszkańcom starego kontynentu w wersji europejskiej.
Sega potrafi robić udane automaty video. Czy tak samo będzie z łapami szczęścia?Chyba tak, jak się okazuje UFO odniosło już ogromny sukces w Japonii i w Stanach Zjednoczonych. Szefowie koncernu mają nadzieję, że tak samo będzie w Europie.
Alan Smith, manager generalny Sega Kids mówi: “Ufo Catcher to nowa generacja gry szansy, posiada już 50% udział w rynku japońskim i po prezentacji na ostatniej wystawie IAAPA w Orlando, zaczyna mieć już znaczący wpływ na rynek amerykański”.
Jak będzie wyglądało stoisko Segi na przyszłorocznym ATEI? Czy gry video zostaną zdominowane przez Ufo Catchera i automaty redemption?

P.W.
Więcej Automaty
Michael Caselli dla Interplay.pl: Nasza branża jest ofiarą własnego złego PR
Michael Caselli to legenda branży gamingowej. Jest osobą odpowiedzialną za najważniejsze konferencje branżowe ICE oraz iGB. Oba wydarzenia w tym roku przeszły duże zmiany i to właśnie o tych zmianach, ale także o trendach w biznesie i sytuacji na polskim rynku, udało nam się porozmawiać z nim podczas Prague Gaming&Tech…



