12.10.2007 00:00

Loteria promocyjna – twarde korzyści (część 3 – jak sprawić, by sukces loterią nie był)

Loteria, jak żadne inne narzędzie marketingowe, wykorzystuje element losowości, który wzbudza nadzieję na dużą wygraną.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podsumowanie
Loteria, jak żadne inne narzędzie marketingowe, wykorzystuje element losowości, który wzbudza nadzieję na dużą wygraną i może wspierać sprzedaż firm z bardzo różnych branż – np. FMCG, finansowej czy turystycznej. Loterie są także narzędziem, które pomaga zarówno w nawiązaniu, jak i ugruntowaniu relacji z wybraną grupą docelową. Nie jest to jednak narzędzie łatwe do zastosowania i choć może przynieść duży wzrost sprzedaży, wymaga trzymania się pewnych twardych reguł.

Loteria promocyjna jest narzędziem wsparcia sprzedaży należącym do działań BTL. Najchętniej wybierają ją z jednej strony firmy duże, mające ponad 250 pracowników, z drugiej zaś firmy bardzo małe, czyli te, które zatrudniają od 10 do 19 osób. Jak wynika z raportu o polskim marketingu bezpośrednim, przygotowanego przez TNS OBOP w 2006 r., loterie często organizowane są przez firmy działające na rynku edukacyjnym i w branży handlowej oraz usługowej.

Nie znaczy to jednak, że nie powinny być one wykorzystywane w przypadku firm średniej wielkości. Loteria jest bowiem wydarzeniem bardzo atrakcyjnym z punktu widzenia uczestników, postrzegana jest jako forma rozrywki czy zabawy, przez co budzi pozytywne skojarzenia z organizatorem i produktem, którego dotyczy.

Razem z grami i zakładami wzajemnymi

Organizacja loterii promocyjnych została uregulowana w Ustawie o grach i zakładach wzajemnych z 29 lipca 1992 r. Są w niej zapisane wytyczne dotyczące organizowania loterii. Ustawa definiuje kilka typów loterii – pieniężną, fantową czy audiotekstową, ale z punktu widzenia przedsiębiorstwa najważniejsze są przepisy regulujące zasady loterii promocyjnej.

Jej specyfika polega na tym, że uczestnicy nabywają towar, usługę lub inny dowód udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczą w loterii. Niezbędnym elementem loterii promocyjnej jest również to, by jej organizator oferował wygrane pieniężne lub rzeczowe. Do tej samej kategorii zalicza się także gry, w których uczestnicy muszą, oprócz dokonania zakupu, odpowiedzieć na pytanie konkursowe, a wśród osób, które udzieliły prawidłowych odpowiedzi, losowane są nagrody.

Czytaj cały artykuł……..

Udostępnij
www.marketingprzykawie.pl , 11 października 2007

www.marketingprzykawie.pl , 11 października 2007