LOTTO partnerem strategicznym Tour de Pologne
Należąca do Totalizatora Sportowego marka LOTTO po raz kolejny została Partnerem Strategicznym jednego z najbardziej prestiżowych, międzynarodowych wyścigów kolarskich. Tegoroczny Tour de Pologne nawiązuje do stulecia Polskiego Komitetu Olimpijskiego i będzie rozgrywany jako „Wyścig Pokoleń”.
Tour de Pologne to wieloetapowy szosowy wyścig kolarski, organizowany cyklicznie na terenie Polski, będący jedną z najbardziej prestiżowych międzynarodowych imprez sportowych w Polsce organizowanych regularnie. Całkowita długość trasy TdP wynosi około 1200 kilometrów, choć w przeszłości bywała znacznie większa (w 1953 roku kolarze musieli pokonać aż 2311 km); trasa wiedzie z północy na południe Polski. Od 1999 do 2005 wyścig kończyła górska czasówka z metą na Orlinku w Karpaczu. W sezonie 2008 trasa zawodów została diametralnie zmieniona i przeniesiona na wschodnie tereny kraju. Od tego momentu meta wyścigu usytuowana jest w Krakowie.
Jak podkreśliła, Aida Bella – Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego, Tour de Pologne jest jednym z najważniejszych wydarzeń sportowych, którego znaczenia dla kolejnych pokoleń miłośników kolarstwa nie sposób wyliczyć. – Przy tak niezwykłym projekcie nie mogło zabraknąć Totalizatora Sportowego i jego marki LOTTO. Jestem pewna, że nasza obecność uskrzydli wszystkich startujących i pozwoli im osiągnąć znakomite wyniki – dodała.
Podczas wyścigu kolarze będą walczyć także o niebieską koszulkę i zwycięstwo w klasyfikacji „Najaktywniejszy Zawodnik LOTTO”.
76. Tour de Pologne UCI World Tour odbędzie się w dniach 3-9 sierpnia. Kolarze wystartują z Rynku Głównego w Krakowie i po pokonaniu siedmiu etapów o łącznej długości ponad 1 060 kilometrów zakończą wyścig w Bukowinie Tatrzańskiej.
Źródło: KLIK