Ogolna 23 marca 2023

Marki Kindred ukarane przez brytyjską komisję

autor: redakcja
Brytyjska komisja ds. hazardu nałoży kary na należące do Kindred marki. Mowa o 32Red oraz Platinum Gaming. To efekt serii niepowodzeń w zakresie odpowiedzialności społecznej oraz przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy (AML).

Kary dla 32Red i Platinum Gaming

Brytyjska komisja nałożyła karę grzywny o łącznej wartości 7,1 mln funtów, przy czym 32Red zapłaci 4,2 miliona funtów, natomiast Platinum Gaming 2,9 miliona funtów. Obie marki otrzymały również ostrzeżenie. Komisja stwierdziła bowiem, iż zidentyfikowała szereg błędów związanych z odpowiedzialnością społeczną.

W 32Red czas sesji gier hazardowych klientów powinien skłonić do wcześniejszej identyfikacji osób, które mogły doświadczyć szkód związanych z hazardem. Regulator zauważył również, iż kontrole 32Red nie był skuteczne, gdyż nie udało się zidentyfikować i ochronić potencjalnych hazardzistów.

Brak skutecznych procedur

W przypadku Platinum Gaming, komisja stwierdziła, iż marka nie dysponowała skutecznymi zasadami i procedurami mającymi na celu zidentyfikowanie odrębnych kont posiadanych przez tę samą osobę. Poza tym, Platinum Gaming nie zidentyfikowało i nie nawiązało interakcji z graczami, którzy mogli doświadczać szkód związanych z hazardem.

Obie marki nie trzymały się również odpowiednich przepisów związanych z przeciwdziałaniem praniu brudnych pieniędzy (AML). Marka 32Red nie wdrożyła dokładnych środków określonych w ustawie, natomiast Platinum Gaming nie dopilnowało, aby zasady, procedury i kontrole były poddawane przeglądowi i odpowiednio korygowane.

Te awarie wyraźnie pokazują, że obaj operatorzy nie wchodzili w interakcje z klientami w sposób, który minimalizuje ryzyko poniesienia przez nich szkód związanych z hazardem. Nasze dochodzenia wykazały również, że przeoczono zasady i procedury, zarówno dotyczące kont klientów, jak i praktyk przeciwdziałania praniu pieniędzy. Ostatecznie jest to przykład, na który wszyscy operatorzy gier hazardowych powinni zwrócić uwagę, aby zawsze chronić swoich klientów – komentuje Kay Roberts, dyrektor wykonawcza komisji.

Dodaj komentarz